۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
پرداخت ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی های خراسان جنوبی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد:

پرداخت ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی های خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از پرداخت ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به تعاونی های استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار، غلامرضا اشرفی ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون که در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، اظهارکرد: از ابتدای سال جاری ۱۶ تعاونی در گرایش های تولیدی، توزیعی و خدماتی با ۷۵۲ عضو  و اشتغال ۲۹۱ نفر در استان تشکیل شده است.

 وی از ثبت نام ۳۰ شرکت تعاونی استان برای تسهیلات اشتغال روستایی در استان خبر داد و گفت: ۳۰ طرح شرکت ها مورد موافقت سیستم بانکی قرار گرفته و بیش از ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

 وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۶ شرکت تعاونی استان نیز موفق به صادرات محصولات تولیدی خود شده اند، اظهارداشت: این تعاونی ها بیش از ۵ میلیون دلار صادرات داشته اند.

 به گفته وی ۱۹ تعاونی استان موفق به ثبت ۲۶ برند برای محصولات خود شده اند.

 وی تعداد تعاونی های فعال در استان را ۹۱۸ شرکت اعلام کرد و افزود: ۷۰۷ هزار و ۵۳۴ نفر عضو این شرکت ها هستند که بیش از ۳۸۷ میلیارد ریال اعتبار آنها است.

 وی با بیان اینکه ۱۵ اتحادیه تعاونی ها با ۱۶۷ شرکت زیر مجموعه آنها نیز در استان فعال است، ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۲۵۸ مورد بازدید از شرکت های تعاونی انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تشکیل و توسعه تعاونی های توسعه و عمران شهرستان ها را از مهم ترین برنامه های در دستور کار ذکر کرد و بیان داشت: توسعه و عمران شهرستان ها و واگذاری امور به مردم در حوزه های پیمانکاری را از اهداف ایجاد این شرکت ها است که تا کنون تعاونی توسعه و عمرانی شهرستان فردوس فعال شده است.

 وی عنوان کرد: با واگذاری امور مردم به خودشان در نهایت سود کارها به خوشان بازمی گردد و در آینده نه چندان دور کل جمعیت استان تحت پوشش این تعاونی ها قرار خواهند گرفت.

اشرفی افزود: در بخش تعاونی های بانوان ۱۲۴ تعاونی با دو هزار و ۱۶ عضو و اشتغال هزار و ۴۹۳ نفر بیانگر استقابل بانوان از این بخش است.

 وی در ادامه از افتتاح ۱۶ طرح با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد و ۲۲۲ میلیون تومان طی هفته تعاون در استان خبر داد و افزود: با بهره برداری از این طرح ها برای ۵۱۸ نفر نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

کد خبر: ۳۹٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha