۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
۲۹ درصد صادرات کردستان مربوط به بخش صنعت است
رییس سازمان صمت کردستان:

۲۹ درصد صادرات کردستان مربوط به بخش صنعت است

کردستان- دره‌وزمی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۲۹ درصد مجموع صادرات انجام شده از گمرکات استان مربوط به بخش صنعت است.

محمد دره‎‌وزمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ۲۳ درصد از کل صادرات انجام شده در ایران به کشور عراق انجام می شود که کردستان از این میزان سهم ۱۳.۸ درصدی دارد.

وی اضافه کرد: مجموع مبادلات مرزی انجام شده در کردستان یک میلیون و ۵۸۳ هزارتن کالا به ارزش یک میلیارد و ۲۱۱ میلیون دلار بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از تحقق ۱۲۰ درصدی برنامه صادراتی استان در سال جاری خبرداد و افزود: از کل صادرات انجام شده که ۶۸۵ هزارتن به ارزش ۲۷۲ میلیون دلار بوده ۹۳ میلیون دلار آن به عبارتی ۳۴ درصد آن سهم تولیدات صادرات محور استان بوده است.

دره‌وزمی یادآور شد: ۲۹ درصد کل صادرات انجام شده در کردستان مربوط به بخش صنعت، ۶۲ درصد بخش کشاورزی و کمترین آن ۴ دهم درصد بوده که مربوط به بخش صنایع دستی است.

وی با اشاره به اینکه ۹۹ درصد صادرات استان به اقلیم کردستان عراق انجام می شود، اظهار داشت: ۸۳ درصد صادرات استان از طریق مرز باشماق مریوان،۱۶ درصد از مرزسیرانبند بانه و یک درصد از گمرک سنندج انجام می شود.

کد خبر: ۳۹٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha