۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
۱۶ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در خراسان جنوبی معدوم شد
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی:

۱۶ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در خراسان جنوبی معدوم شد

بیرجند- اصغرزاده، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: ۱۶ هزار و ۵۶۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در پنج ماهه نخست سال جاری در استان از چرخه مصرف کنندگان خارج شده است.

محمد اصغرزاده در گفت و گو با بازار بیان کرد: تأمین سلامت و بهداشت غذایی جامعه یکی از رسالت‌های این سازمان بوده که در این راستا نظارت‌های مستمری از مراکز عرضه فرآورده خام دامی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین سوپرمارکت‌ها، آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها، مرغ فروشی‌ها و لبنیاتی‌ها به صورت مستمر توسط تیم‌ها نظارتی اداره کل دامپزشکی استان پایش و رصد می‌شوند.

اصغر زاده با اشاره به شیوع کرونا در استان و کشور بیان کرد: با توجه به گستردگی سطح واگیری این ویروس، فعالیت های دامپزشکی نسبت به گذشته تشدید شده است.

اصغر زاده با بیان اینکه در پنج ماهه نخست سال جاری ۱۲ هزار و ۸۶۱ مورد بازدید از مراکز عرضه و ۲۱ هزار و ۹۰۰ مورد نظارت از کشتارگاه های دام استان انجام شده است، افزود: طی این بازدیدها  ۷۶۸ مورد تخلف بهداشتی ثبت شده است.

وی از ضبط ۴۲ هزار و ۲۶۱ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در پنج ماهه سال جاری خبر داد و گفت: از فروشندگان، کسبه و مردم خواستاریم در به رعایت مسائل بهداشتی از هیچ تلاشی دریغ نکنند. 

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در پنج ماهه نخست سال جاری ۱۶ هزار و ۵۶۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی معدوم شده است. 

بنا به گفته اصغر زاده در پنج ماهه نخست سال جاری پنج میلیون و ۶۳۱ هزار و ۶۰۹ قطعه طیور کشتار شده است.

کد خبر: ۳۸٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha