۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
یک میلیون و ۸۳ هزار و ۶۱۱ دلار محصولات دامی خراسان جنوبی صادر شد
مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی:

یک میلیون و ۸۳ هزار و ۶۱۱ دلار محصولات دامی خراسان جنوبی صادر شد

بیرجند-مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: یک میلیون و ۸۳ هزار و ۶۱۱ دلار محصولات دامی خراسان جنوبی طی هفت ماه گذشته صادر شده است.

محمد اصغرزاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در هفته ماه گذشته ۲۷ هزار و ۵۳۷ کیلوگرم پشم گوسفندی، ۲۶ هزار کیلوگرم پودر گوشت و ۱۴۳ هزار و۶۴۰ قطعه پولت تخم گذار از محصولات دامی خراسان جنوبی صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین در این بازه زمانی ۱۲ محموله تخم مرغ خوراکی شامل ۳۰۶ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم تخم مرغ از خراسان جنوبی به دیگر کشورها صادر شده است.

اصغر زاده ادامه داد: آمار صادرات تخم مرغ نطفه دار گوشتی در هفته ماهه سال ۱۴۰۱ نیز به ۳۸۰ هزار عدد رسیده که در دو محموله صادر شده است.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی یک محموله جوجه یک روزه گوشتی شامل ۳۵ هزار قطعه جوجه از خراسان جنوبی صادر شده است، گفت: هفت محموله موی بز شامل ۱۲۷ هزار و ۸۳۰ کیلوگرم موی بز نیز از استان در هفت ماه گذشته صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: صادرات این محصولات دامی به کشورهای چین و افغانستان صورت گرفته است و این روند صادرات همچنان ادامه خواهد داشت.

اصغرزاده یادآور شد: ارزش دلاری صادرات این محصولات دامی یک میلیون و ۸۳ هزار و ۶۱۱ دلار است.

وی گفت: البته این نکته لازم به ذکر است که صادرات محصولاتی چون تخم مرغ بعد از تأمین بازار داخل صورت می گیرد.

کد خبر: ۱۸۳٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha