۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
شهرستان بشرویه نیازمند احداث کشتارگاه دام/ لزوم استمرار پیگیری متولیان
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی:

شهرستان بشرویه نیازمند احداث کشتارگاه دام/ لزوم استمرار پیگیری متولیان

بیرجند- اصغر زاده، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: یکی از نیاز های اصلی بشرویه ساخت کشتارگاه دام بهداشتی متناسب با ظرفیت کشتار دام شهرستان است استمرار پیگیری متولیان امر را می طلبد.

محمد اصغر زاده در گفت و گو با بازار بیان کرد: دامپزشکی یک دستگاه سلامت محور است و تمام همت کارکنان مجموعه دامپزشکی استان در راستای ارتقاء سطح بهداشت عمومی و صیانت از سرمایه دامی است.

وی با اشاره به وضعیت کشتارگاه های خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از نیاز های اصلی بشرویه ساخت کشتارگاه دام بهداشتی متناسب با ظرفیت کشتار دام شهرستان است استمرار پیگیری متولیان امر را می طلبد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از رسالت های دامپزشکی تامین سلامت سفره غذایی عموم جامعه است، افزود: در این راستا با انجام بازرسی های مستمر توسط کارشناسان مربوطه نظارت های بهداشتی خود را بر کلیه مراکز عرضه، رستوران ها، تالار ها، بیمارستان ها، مراکز درمانی و مراکز آموزشی اعمال می کند.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته، طی بازرسی های اکیپ واحد نظارت شبکه دامپزشکی از سردخانه یکی از دانشگاه های شهرستان بیرجند، مقدار ۱۲۰ کیلوگرم شنیسل مرغ تاریخ گذشته که به صورت غیرمجاز و بدون گواهی حمل دامپزشکی از خارج استان حمل و در سردخانه دانشگاه هم به صورت غیر بهداشتی منجمد شده بود، ضبط و توقیف شد.

اصغر زاده بیان کرد: از همشهریان خواستاریم فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند.

وی ادامه داد: همچنین خواستاریم شهروندان در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای محصول دقت نظر لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در اسرع وقت با شماره ۱۵۱۲ تماس گیرند.

کد خبر: ۱۸۹٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha