۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
طرح انتقال آب از خلیج فارس به صنایع یزد و کرمان به‌زودی به بهره برداری می‌رسد
معاون آب و آبفای وزیر نیرو:

طرح انتقال آب از خلیج فارس به صنایع یزد و کرمان به‌زودی به بهره برداری می‌رسد

تقی‌زاده، معاون آب و آبفای وزیر نیرو از رشد ۳۰۰ درصدی ساخت و راه اندازی واحدهای شیرین سازی آب دریا خبر داد و گفت: تا دو ماه آینده با راه‌اندازی بزرگترین واحد شیرین‌سازی آب ایران، استان‌های کرمان و یزد از نعمت آب شیرین و تصفیه‌شده خلیج فارس بهره‌مند می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، قاسم تقی‌زاده خامسی اظهار داشت: با توجه به کمبود آب شیرین در دنیا، همه دولت‌ها از آب شور به روش شیرین‌سازی استفاده می‌کنند که با ساخت دستگاه‌های جدید هر روز هم هزینه این کار از نظر اقتصادی کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در کشورهای اطراف ما اعم از امارات، عمان و عربستان سعودی خیلی از این روش استفاده می‌کنند اما در کشور به‌تازگی این کار شروع شده است.

تقی‌زاده خامسی گفت: ابتدا با شیرین‌سازی از طریق دستگاه‌های نمک‌زدایی کوچک محلی یا حتی منطقه‌ای بیشتر در حوزه هرمزگان و هرمزگان این کار می‌شد اما مطالعاتی انجام شده که ۱۷ استان کشور باید از آب دریا برای تامین مابقی آب مورد نیاز خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: تا به امروز مجوز شیرین‌سازی ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب برای استان‌ها داده شده و بزرگترین این‌ها تا دو ماه آینده برای استان کرمان و صنایع سنگین آنجا به نتیجه می‌رسد تا آب از خلیج فارس به این استان بیاورند.

کد خبر: ۳۸٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha