۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
ثبت «اکسین اروند» به عنوان هواپیمایی منطقه آزاد اروند/  تعهدات عملی نشد
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند:

ثبت «اکسین اروند» به عنوان هواپیمایی منطقه آزاد اروند/ تعهدات عملی نشد

آبادان- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مقرر شده بود با خرید ۲۰درصد بلیط‌های شرکت هواپیمایی زاگرس، این ایرلاین بیس خود را در آبادان قرار دهد اما علیرغم توافق، حاضر به همکاری به این شیوه نشدند.

به گزارش خبرنگار بازار، اسماعیل زمانی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: سرمایه‌گذارانی که تقاضای مشارکت در منطقه آزاد اروند را دارند مواد اولیه و زمین مورد نیاز آنها را تامین خواهیم کرد.

وی در ادامه به صدور کارت شهروندی در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ هزار کارت شهروندی صادر شده و مجموع جمعیت شهرهای آبادان و خرمشهر ۵۰۰ هزار نفر است و با توجه به اینکه قرارداد صدور کارت شهروندی با بانک شهر و پست بود متاسفانه با کمبود کارت شهروندی مواجه شدند و کار صدور متوقف شد.

مزیت کارت شهروندی
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با ابراز اینکه امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده پروژه صدور کارت شهروندی متوقف نشود و همه شهروندان آبادان و خرمشهر از این کارت بهره‌مند شوند، توضیح داد: واردات کالا همچون ورود خودروی پلاک اروندی و عبور از گیت‌های گمرک بخشی از مزیت‌های صدور کارت شهروندی است.

زمانی با بیان اینکه توزیع کارت شهروندی مجددا آغاز شده است، افزود: شرکت صاایران وابسته به وزارت دفاع در حال ساخت این کارت‌ها است.

وی تصریح کرد: شرایطی برای صدور کارت شهروندی در نظر گرفته شده که محل سکونت فرد متقاضی حتما باید در منطقه آزاد اروند باشد.

مشارکت در حوزه ایرلاین
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در پاسخ به سئوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه چرا تاکنون این سازمان اقدام به راه اندازی ایرلاین اختصاصی نکرده است، اظهار کرد: تلاش بسیاری در راستای تشکیل ایرلاین اروند صورت گرفت اما دو شرکت به نام اروند و آبادان ثبت شده بودند که ما ایرلاین «اکسین اروند» را ثبت کردیم.

زمانی در همین خصوص ادامه داد: در این خصوص سرمایه‌گذاری صورت گرفت و حتی در تهران فضایی برای آن در نظر گرفتیم که با تحریم مواجه شدیم؛ بخش خصوصی چنانچه تمایل به سرمایه‌گذاری در این حوزه داشته باشد، با آن مشارکت خواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار بازار مبنی بر اینکه چرا با وجود اینکه شرکت هواپیمایی زاگرس سال ۱۳۸۴ در منطقه آزاد اروند ثبت شد اما آبادان بیس پروازی نشد و حتی پروازهای این شرکت افزایش پیدا نکرد، افزود: در همان زمان مقرر شده بود یک میلیارد تومان به این شرکت پرداخت شود ولی نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که سازمان این مبلغ را پس گرفت؛ شرکت زاگرس در منطقه آزاد اروند ثبت شده است ولی پس از اینکه سازمان منطقه آزاد اروند از مشارکت خارج شد، این سازمان بیس را در آبادان قرار نداد.

بیس شبانه هواپیمایی کارون
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در ادمه سخنان خود تصریح کرد: هر بار به شرکت زاگرس اعلام می‌کنیم که به آنها کمک می‌کنیم و بیس خود را در آبادان قرار دهند اما این شرکت مشروط به خرید ۵۰ درصد بلیط حاضر به همکاری است که ما اعلام کردیم ۲۰درصد بلیط‌ها را خریداری می‌کنیم و توافق نیز صورت گرفت اما این شرکت بار دیگر علیرغم توافق حاضر به همکاری به این شیوه نشد.

زمانی با بیان اینکه پس مدتی در حوزه ایرلاین رقیب‌سازی کردیم، عنوان کرد: ایرلاین آسمان بیس شب شد و چند اتاق در هتل کاروانسرای آبادان برای کروی پروازی در قالب خدمات حمایتی رزرو کردیم اما متاسفانه پس از تغییر مدیریت این ایرلاین، ادامه همکاری میسر نشد.

وی با تاکید بر اینکه چنانچه ایرلاین‌ها در فرودگاه بین‌المللی آبادان بیس شبانه داشته باشند از آنها استقبال می‌کنیم، ابراز امیدواری کرد: اخیرا شرکت هواپیمایی کارون در این خصوص اعلام آمادگی کرده است.

ترمینال جدید فرودگاه آبادان
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند توجه به فرودگاه بین‌المللی آبادان به عنوان اصلی‌ترین موضوعات منطقه را از اهم برنامه‌های خود در زمان بدو ورود به سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد و افزود: نیازمندی‌های این فرودگاه را بررسی کردیم و مقرر شد به صورت مشارکتی سالن‌ها نوسازی شوند.

زمانی ادامه داد: پیش بینی کردیم در صورت برقراری پرواز خارجی ممکن است ظرفیت ترمینال فعلی محدود باشد و مقرر شد یک ترمینال جدید نیز به صورت مشارکت ۵۰ درصدی با شرکت فرودگاه‌ها احداث شود.

وی اظهار کرد: پروازهای داخلی و خارجی پس از تکمیل ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی آبادان تفکیک می‌شوند؛ ترمینال باری و مسافری برای ترمینال جدید در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۳۸٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha