۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
۱۶ درصد فعالیت اقتصادی خراسان شمالی بر دوش زنان است
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی:

۱۶ درصد فعالیت اقتصادی خراسان شمالی بر دوش زنان است

بجنورد - مدیرکل امور بانوان و خانواده خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۱۶ درصد فعالیت های اقتصادی استان را زنان انجام می دهند.

به گزارش بازار، ملیحه یغمایی صبح سه شنبه در نشست خبری کارگروه های تخصصی ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر خراسان شمالی در محل استانداری با اشاره به فعالیت ارزشمند زنان استان در عرصه های مختلف اظهار کرد: خوشبختانه زنان خراسان شمالی در عرصه های اجتماعی و اقتصادی حضور پررنگی دارند از این جهت باید بسترهای حضور و فعالیت بیشتر آنان فراهم شود.

وی ضمن اشاره به برخی برنامه های اجرایی توسط بانوان در دهه مبارک فجر افزود: محور برنامه های این ایام، حمایت از زنان کارآفرین خراسان شمالی و آموزش آنان در عرصه های مختلف به ویژه فرهنگی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده خراسان شمالی اضافه کرد: طی ایام الله دهه مبارک فجر، پروژه‌هایی که توسط بانوان کارآفرین استان شکل گرفته، بهره برداری و افتتاح خواهد شد.

یغمایی همچنین از راه اندازی بازارچه دائمی عرضه محصولات تولیدی بانوان خراسان شمالی خبر داد و گفت: در حال حاضر چهار نقطه ورودی و خروجی استان برای راه اندازی این بازارچه ها در نظر گرفته شده و به زودی با همکاری آستان قدس ایجاد بازارچه در یک نقطه آغاز می شود.

به گفته وی، با تاکید استاندار خراسان شمالی به اداره کل میراث فرهنگی و فرمانداران، برای ایام نوروز چهار بازارچه دائمی راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون ۱۶ درصد فعالیت های اقتصادی استان توسط زنان انجام می شود، اظهار کرد: اقتصاد این استان بیشتر در بخش روستایی است و اغلب فعالیت ها در روستاها را نیز زنان عهده دار هستند، همچنین نیمی از مدیریت سمن های خراسان شمالی به عهده زنان است.

وی تصریح کرد: امروز نیاز اقتصادی مردم بیش از هر زمان دیگری احساس می شود و زنان نیز به این اصل پی برده اند که برای رهایی از مشکلات اقتصادی باید خود به فکر راه اندازی کسب و کاری موفق باشند.

یغمایی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی نیز همراه با دیدگاه اجتماعی خود، باید بسته های کارآفرینی را برای بانوان استان عرضه کنند.

کد خبر: ۳٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha