۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
 احتمال تجدید ارزیابی به شرط تایید هیات مدیره و سهامداران
آخرین وضعیت افزایش سرمایه شرکت سیمان صوفیان

احتمال تجدید ارزیابی به شرط تایید هیات مدیره و سهامداران

تبریز- مدیرعامل شرکت سهامی عام سیمان صوفیان آخرین وضعیت افزایش سرمایه شرکت سیمان صوفیان را تشریح کرد و گفت: افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در صورت تایید هیات مدیره و سهامداران قابل بررسی و محتمل است.

بازار؛ گروه استان‌ها: شرکت سیمان صوفیان تبریز در سال ۱۳۴۶ تاسیس و در سال ۱۳۴۸ راه اندازی شد و با چهار خط تولید و ظرفیت اولیه ۴۶۰۰ تن در روز آغاز به کار کرد و در سال ۸۷ ظرفیت آن به هفت هزار تن در روز افزایش یافت.

در این کارخانه پنج نوع سیمان شامل تیپ یک، دو و مرکب تولید می‌شود و نیاز اصلی سیمان در شمال غرب کشور توسط این شرکت تامین می‌شود. گفتنی است بیش از هزار نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.

تولید در شرکت سیمان صوفیان طی سه ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است. در این مدت همچنین سود خالص افزایش ۶۳۰ درصدی دارد.

طبق شنیده ها این شرکت طی ماه های آتی برنامه افزایش سرمایه در پیش دارد که برای اطلاع از صحت و سقم آن و دلیل کاهش قیمت سهم سصوفی (سیمان صوفیان) در بازار بورس گفت و گویی با ولی الله اخلاقی فرد مدیرعامل شرکت سهامی عام سیمان صوفیان داشتیم.

سهامداران نگاه بلند مدتی به بورس داشته باشند
این کارشناس اقتصادی و مدیرعامل شرکت سهامی عام سیمان صوفیان در خصوص افت اخیر قیمت بیشتر سهم های بازار سرمایه گفت: بازار بورس همیشه صعودی و یا همیشه نزولی نیست و اصلاح مقطعی ذات بازار است.

اخلاقی فرد ادامه داد: سهامداران نگاه بلند مدتی به بورس داشته باشند و از رفتارهای هیجانی خودداری کنند. نوسان گیری در این بازار درست نیست و در این روزها و هفته های اخیر شاهد اصلاح قیمت بسیاری از سهم های بازار بودیم.

وی در خصوص علت افت قیمت سهم این شرکت نیز اظهار داشت: ما دلال سهم نیستیم و در شرکت نیز عملکرد موفقی داشته ایم. سود خالص ما در کنار تولید رشد چشمگیری طی سال جاری داشته است.

این مدیر اقتصادی با بیان اینکه بازار بورس برای جذب سرمایه ها خوب است و باعث رشد اقتصادی می شود، افزود: باید برای جذب سرمایه از طریق بورس کارهای زیربنایی انجام و زیرساخت ها تکمیل شود.

۱۲ هزار سهامدار داریم
وی با بیان اینکه ۱۲ هزار سهام دار داریم، گفت: هزینه های شرکت سیمان صوفیان نسبت به شرکت های جدید بالا است ولی ما به دنبال مدیریت منابع و هزینه ها هستیم و در همین راستا شرکت را سودده کرده ایم.

اخلاقی فرد سپس در خصوص آخرین وضعیت افزایش سرمایه شرکت سیمان صوفیان اظهار داشت: افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در صورت  تایید هیات مدیره و سهامداران قابل بررسی و محتمل است. 

وی در خصوص انتقاد سهامداران از افت قیمت سهم این شرکت گفت: ما به دنبال این هستیم که ارزش ذاتی سهم شرکت سیمان صوفیان را بالا ببریم، ۶۰۰۰ میلیارد تومان ارزش شرکت است و ما یک میلیارد و ۱۰۰ هزار سهم در بازار داریم.

سیمان صوفیان یک شرکت بنیادی است
مدیرعامل شرکت سهامی عام سیمان صوفیان با بیان اینکه سیمان صوفیان یک شرکت بنیادی است، گفت: این سهم جا دارد که تا هشت هزار تومان رشد قیمتی داشته باشد. برای همین سهامداران نباید رفتار هیجانی داشته باشند چراکه این سهم بنیادی است.

وی به اقبال مردم از بازار بورس نیز اشاره کرد و افزود: تعداد سهامداران در سال جاری رشد چشمگیری داشته است و این تعداد بالا باعث افزایش هیجان نیز می شود.

کد خبر: ۳۷٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رحمان دزگی DE ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      0 0
      باسلام سصوفی هفته پیش ۳۵درصدمنفی خوردآیا این درسته یا برمیگرده چون تموم سرمایمون رفت
    • IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      0 0
      چطور قیمت سیمان افزایش میاید اما قیمت سهام کاهش ؟!...