۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱
رهاسازی ۵۴ میلیون مترمکعب از آب سد رئیسعلی دلواری برای تأمین نیازهای کشاورزی
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر:

رهاسازی ۵۴ میلیون مترمکعب از آب سد رئیسعلی دلواری برای تأمین نیازهای کشاورزی

بوشهر- مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: از مهرماه سال جاری تاکنون ۵۴ میلیون مترمکعب از آب سد رئیسعلی دلواری برای تأمین نیازهای کشاورزی و زیست‌محیطی رهاسازی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی محمدی عصر دوشنبه در نشست بررسی عملکرد تأسیسات هیدورمکانیکال سد رئیسعلی دلواری و آمادگی برای سیلاب‌های احتمالی در فصل زمستان اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در زمان حاضر ۲۹۳ میلیون مترمکعب آب در مخزن سد رئیسعلی دلواری موجود است که از این میزان ۱۱۱ میلیون مترمکعب در سال آبی جاری ذخیره‌شده است.

وی افزود: از مهرماه سال جاری تاکنون ۵۴ میلیون مترمکعب از آب این سد برای تأمین نیازهای کشاورزی و زیست‌محیطی رهاسازی شده و ۶ میلیون مترمکعب نیز تبخیر و در زمین نشت کرده است.

محمدی بیان کرد: رئیسعلی دلواری به‌عنوان بزرگترین سد استان بوشهر با حجم مخزن ۶۹۵ میلیون مترمکعب در حال بهره‌برداری است.

وی بیان کرد: امیدواریم در صورت تحقق بارش‌های زمستانی و آبگیری سد رئیسعلی دلواری، در بخش کشاورزی فصل تابستان آینده را بدون مشکل خاصی سپری کنیم.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به درزمان حاضر ابزار دقیق این سد برای کنترل پایداری دقیق عملکرد سد در حال به‌روزرسانی است گفت: تأسیسات هیدرومکانیکال سد رییسعلی دلواری به‌تازگی برای آمادگی و هدایت سیلاب‌های احتمالی مورد تست قرار گرفت که دارای عملکرد مطلوبی است.

کد خبر: ۳٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha