۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
دوگانه سوز شدن ۱۵ هزار خودرو بصورت رایگان
رئیس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و خدمات وابسته خبر داد

دوگانه سوز شدن ۱۵ هزار خودرو بصورت رایگان

محمودیان، رئیس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و خدمات وابسته از دوگانه سوز شدن ۱۵ هزار خودرو بصورت رایگان در کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «علی محمودیان» افزود: طبق مصوبه شورای اقتصاد مقرر شده تعداد یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودرو اعم از وانت، ون و تاکسی بصورت رایگان دوگانه سوز شود.

وی اظهارداشت: احتمالا در مرحله بعد هم تاکسی های اینترنتی هم به این جمع اضافه خواهند شد.

رئیس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و خدمات وابسته در خصوص تشکیل شبکه بزرگ بازرسی در این اتحادیه به رادیو اقتصاد گفت: بر اساس قانون نظام صنفی مجموعه وظایفی را قانون گذار برعهده اتحادیه های کشوری و اتحادیه های صنفی دیگر گذاشته که بتوانند در بحث خدمات و قیمت گذاری در حوزه مسئولیت شان نظارت و برخوردهای لازم را انجام دهند.

وی افزود: بر اساس همین قانون نظام صنفی کمیته ای در این زمینه تشکیل شده است.

محمودیان بیان داشت: کمیته مزبور بصورت پایلوت هفت الی هشت ماه گذشته در تهران و خراسان بصورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز و نتایج آن برای کنترل قیمت های خدمات و کالا در این حوزه فوق العاده اثر بخش بوده است.

وی ادامه داد: هم اکنون این کمیته در سراسر کشوربا همکاری اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و خدمات وابسته، اتاق های اصناف شهرستان ها، نماینده تعزیرات حکومتی و استاندارد و همچنین شرکت پخش فرآورده های نفتی راه اندازی شده است.

رئیس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و خدمات وابسته در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه این شبکه بازرسی چه وظایفی را در طرح تبدیل دنبال خواهد کرد، گفت: فرآیند دوگانه سوز کردن خودروها رایگان است و هیچ هزینه ای نباید از متقاضی دریافت شود.

وی افزود: بازرسان مسائل کیفی و فنی، نحوه مشتری مداری و بسیاری موارد دیگری رادر راستای اجرای طرح دوگانه سوز کردن خودروها مصوبه شورای اقتصاد را به دقت رصد و بررسی می کنند.

محمودیان اظهارداشت: برخی از خدمات هستند به عنوان مثال وقتی یک خودرو گازسوز می شود بخشی از قطعات بنزینی خودرو باید اصلاح تا برروی بنزین بتواند به بهترین کیفیت کار کند.

وی ادامه داد: برای این بخش دیده شده کارگاه یا مرکز خدمات بابت اصلاح قطعات بنزینی خودرو باید فاکتور صادر و در ضمن قیمت بر اساس نرخ مصوب اخذ شود اما در بخش فرآیند قطعات تبدیل کارگاه یا مرکز خدمات اجازه دریافت هیچ مبلغی را از مشتری ندارد.

رئیس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و خدمات وابسته یادآورشد: بر اساس ابلاغیه ها و اطلاعیه های که از سوی اتحادیه صورت گرفته همه کارگاه ها و مراکز خدمات اجرای طرح در جریان موضوع هستنداما اتحادیه به سبب اینکه این مسئله را مدیریت و مردم دچار گرفتاری نشوند گشت مشترک هم گذاشته که کار به بهترین شکل ممکن انجام شود.

کد خبر: ۳۷٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha