۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
۱۸ هزار تن زیتون در گیلان تولید شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

۱۸ هزار تن زیتون در گیلان تولید شد

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تولید حدود ۱۸ هزار تن زیتون در هشت هزار هکتار از باغات استان خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از جهاد کشاورزی گیلان، علی درجانی گفت: افزون بر هشت هزار هکتار باغ های زیتون در گیلان داریم که به همت باغداران و به کارگیری آخرین یافته های نوین تحقیقاتی، ۱۷ هزار و ۵۵۰ تن زیتون در استان تولید شده و این میزان زیتون با کیفیت مطلوب و با تلاش باغداران زیتون تولید و برداشت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مبارزه با آفات زیتون و بهداشت باغ های زیتون حمایت های خوبی در سال جاری و برنامه های آینده داریم تا بتوانیم تولید این محصول مهم و راهبردی  را در این استان توسعه دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برای مبارزه با آفات زیتون در چند سال اخیر مراکزی در شهرستان رودبار راه اندازی و سیاست های لازم نیز تعریف شده، اضافه کرد: مراکز پایش در شهرستان رودبار با جدیت در این زمینه فعالیت کرده و کلاس های آموزشی و ترویجی برگزار می کنند.

درجانی خاطرنشان کرد: گلوله، زرد، ماری، روغنی، فیشمی، شنگه، مانزالینا، کنسروالیا و آربیکن از رقم های زیتون تولیدی باغداران رودباری است.

وی با بیان اینکه ۱۰ کارگاه روغن کشی در رودبار فعال است، گفت: این شهرستان یکی از سه قطب اول تولید زیتون در ایران به شمار می رود که به علت داشتن آب و هوای خشک تنها شهرستان تولید کننده زیتون در گیلان محسوب می شود.

استان گیلان در مساحت و تولید زیتون، رتبه سوم کشور را دارد و زمان برداشت این محصول از شهریورماه آغاز و تا پایان آذر ادامه دارد.

شهرستان رودبار در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.

کد خبر: ۳٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha