۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
هشدار به خطر ملی گرایی در توزیع واکسن کرونا
رئیس سازمان جهانی بهداشت:

هشدار به خطر ملی گرایی در توزیع واکسن کرونا

تدروس ادهانوم تصریح کرد، دنیا باید از ملی گرایی درباره واکسن کرونا اجتناب کند تا دسترسی مناسب و توزیع منصفانه واکسن کووید ۱۹ میان همه در جهان ممکن شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، تدروس ادهانوم دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: دنیا باید از ملی گرایی درباره واکسن کرونا اجتناب کند تا دسترسی مناسب و توزیع منصفانه واکسن کووید ۱۹ میان همه در جهان ممکن شود.

رئیس سازمان بهداشت جهانی در کنفرانسی که به شکل مجازی برگزار شد گفت زمانی که یک واکسن کووید ۱۹ با موفقیت شناسایی شود، گروه مشاوره راهبردی این سازمان توصیه‌هایی را برای استفاده مناسب و منصفانه این واکسن ارائه خواهد کرد.

وی به خبرنگاران گفت: پیشنهاد می‌شود اختصاص این واکسن‌ها در دو مرحله صورت گیرد. در مرحله اول، این واکسن‌ها به شکل مناسب در اختیار همه کشورهایی قرار خواهد گرفت که در برنامه توسعه این واکسن به رهبری سازمان جهانی بهداشت شرکت دارند. در مرحله دوم اختصاص این واکسن‌ها بر اساس ملاحظات از جمله میزان تهدید کرونا و میزان آسیب پذیری کشورها صورت خواهد گرفت.

تدروس گفت: بسیار مهم است که کشورها اشتباه‌های مشابه را تکرار نکنند. باید از ملی گرایی درباره واکسن کرونا اجتناب کنیم و به همین منظور این سازمان با دولت‌ها و بخش‌های خصوصی همکاری می‌کند تا مطمئن شود نوآوری‌های جدید در همه جا، در اختیار همه قرار گیرد و این اختصاص از جاهایی که با بیشترین تهدید مواجه هستند، آغاز شود.

رئیس سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواست در واکنش نشان دادن به این بیماری همه گیر، تشریک مساعی کنند و افزود تقسیم منابع محدود به صورت راهبردی و جهانی در واقع به نفع منافع ملی همه کشورها است. تا زمانی که همه در امان نباشند، کسی ایمن نخواهد ماند.

کد خبر: ۳۶٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha