۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
طرح اقدام ملی مسکن با وجود تبلیغات زیاد دولت، پیگیری نمی شود
نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس:

طرح اقدام ملی مسکن با وجود تبلیغات زیاد دولت، پیگیری نمی شود

محمودی، نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس گفت: متاسفانه علی رغم تبلیغات بیش از حد دولت در خصوص طرح اقدام ملی مسکن ظاهرا دستگاهها اجرایی در استانها و شهرستانها اهتمامی به این موضوع ندارند لذا وزیر راه و شهرسازی با جدیت بیشتری موضوع راپیگیری کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سمیه محمودی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 29، مردادماه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: با سلام و درود به طیبه ارواح شهدا و امام شهیدان و پدر عزیزم سردار شهید غلامرضا محمودی و با آرزوی سلامت و تعجیل در فرج امام عصر(عج) و طول عمر با برکت برای مقام معظم رهبری و سلام بر مردمان صبور و ایران سربلند. خداوند قادر و متعال را شاکرم که بر من منت نهاده تا بتوانم مجددا مورد عنایت و اعتماد مردم فهیم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان قرار گیرم و از یکایک عزیزانی که خادم خود را در انتخابات همراهی نمودند تقدیر تشکر می نمایم.

وی در ادامه افزود: از تلاش‌های وزیر بهداشت و کادر درمانی و تلاشگران عرصه بهداشت و سلامت قدردانی نموده و توجه همکاران محترم را به مباحث ذیل جلب می‌کنم.

این نماینده مردم تاکید کرد: بی تردید تحریم‌های ظالمانه آمریکا و همراهی برخی از کشورهای وابسته به آمریکا و اسرائیل یکی از اساسی ترین مشکلاتی است که اقتصاد کشور را دچار آسیب کرده است. هرچند که نباید از مشکلات اقتصادی ناشی از سوء مدیریت و عدم برنامه ریزی دولت و شخص آقای رئیس جمهور چشم پوشی کرد اما برخود وظیفه می‌دانم در ابتدا با اشاره به فرمایشات حضرت علی (ع) که می فرمایند انسان صبور پیروزی را از دست نمی‌دهد هر چند زمان آن طولانی شود و به مصداق این کلام از صبوری مردم بزرگوار ایران اسلامی که در سخت ترین شرایط اقتصادی بوجود آمده طی سالهای گذشته همچنان با حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی راه مقاومت را ادامه می‌دهند قدردانی نموده و در برابر این مردم سر تعظیم فرود می آورم؛ فلذا شکست قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی آمریکا در سازمان ملل در کنار تلاش‌های دیپلماسی نتیجه مقاومت و بردباری این مردم است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان تصریح کرد: همکاران محترم! ما مدیون این مردم هستیم و مقام معظم رهبری در اولین دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم این مجلس را مجلس امید و انتظار خطاب فرمودند و بهبود وضعیت معیشت مردم را اولویت این مجلس دانستند. همکاران محترم اولین گام مجلس یازدهم در این راستا قطعا ایجاد قوانین صریح و شفاف به منظور کمک به دولت با هدف تبدیل دخالت دولت در اقتصاد به هدایت و نظارت دولت است و عمیقا اعتقاد داریم با قطع دخالت دولت‌ها در اقتصاد از فساد اقتصادی کاسته شده و مسیر بهره وری و پویایی اقتصادی بیش از پیش هموار می شود.

وی اظهار کرد: در شرایط فعلی بهبود محیط کسب و کار و اقتصاد هوشمند با هدف برون رفت از مشکلات اقتصادیست؛ بنابراین کم هزینه ترین و کم موثرترین مسیر در حمایت از تولید بهبود فضاهای کسب و کار با اولویت رفع موانع زائد و بهبود فرآیند های اداری و ایجاد مشاغل است متاسفانه در این زمان علاوه بر همه مشکلات ویروس منحوس کرونا هم بر گرفتاری اقتصادی افزوده است. بروکراسی ادارای و عدم توجه برخی از مدیران دولتی به فعالان اقتصادی بیش از بیش به چشم می‌خورد که این هم ناشی از انتخاب مدیران سیاسی و ناکارآمد در بخش‌های حساس بوده و می طلبد مراجع نظارتی با جدیت بیشتری کار دنبال کنند.

محمودی عنوان کرد: در کنار حذف بروکراسی های پیچیده اداری تقویت هئیت مقرارات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار می‌باشد که از وزیر اقتصاد انتظار داریم ضمن فعال نمودن این هئیت گزارش اقدامات خود را به مجلس ارائه دهد.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: مبارزه جدی و موثر با مفاسد اقتصادی باید بدون حاشیه سازی و رفتارهای پوپولیستی و عوام فریبانه باشد و هر سه قوه بدون حاشیه ها و به دور از درگیری های سیاسی و جناحی و گروهی با ایجاد همبستگی و وفاق ملی به عنوان اولویت در دستور کار خود قرار دهند مجلس یازدهم هم به عنوان یک مجلس انقلابی باید با هدف کاهش مشکلات مردم در مدت زمان باقی مانده از عمر دولت دوازدهم ضمن حفظ جایگاه و شان مجلس به دولت کمک کند.

وی اظهار کرد: خطاب به دکتر قالیباف عرض کنم جلسه هماهنگی اقتصادی سران قوا برای تصمیم گیری مواقع ضروری در موارد خاص ایجاد گردیده؛ لذا انتظار داریم در این جلسات از تصویب مواردی که نیاز به اخذ نظر و رای نمایندگان و تایید شورای نگهبان دارد جلوگیری نموده و حفظ جایگاه مجلس و نمایندگان را مورد توجه قرار دهند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان گفت: مسئله زنان خانواده  با اولویت حمایت از زنان خانه دار، اشتغال زنان با حفظ کرامت و شان و منزلت زنان در جامعه و همچنین حمایت از امنیت اجتماعی زنان و حمایت از زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست باید مورد توجه این مجلس قرار گیرد در ضمن با توجه به مشکلات اقتصادی و شرایط خاص بازنشستگان  و کارگران می طلبد دولت بسته های حمایتی ویژه ای برای این عزیزان پیش بینی نماید. متاسفانه با شیوع بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن شاهد ترک تحصیل تعداد ی ازدانش آموزان هستیم؛ لذا می طلبد وزیر آموزش و پرورش به این موضوع ورود کند؛ ضمنا وزیر ارتباطات از محل درآمدهای حاصل از فروش اینترنت در راستای مسئولیت اجتماعی اپراتورهای همراه جهت تامین تجهیزات دانش آموزان بی بضاعت اقدام و به نمایندگان مردم گزارش دهد.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان عنوان کرد: وزارت میراث فرهنگی در قبال مشاغل آسیب دیده از کرونا به ویژه بوم گردی و صنایع دستی بسیار ضعیف و منفعلانه اقدام نموده که وزیر محترم  ضمن ارائه دلایل عملکرد نامطلوب وزارتخانه باید برنامه های خود را به مجلس ارائه دهد.

محمودی تصریح کرد: آقای وزیر نیرو مردم شهرستانهای شهرضا در بدترین شرایط ممکن از لحاظ کمیت و کیفیت آب شرب قرار دارند لذا ضمن انجام اقدامات کوتاه مدت از جنابعالی می خواهیم با عنایت به مصوبه شورای عالی آب و تخصیص آب شرب جنوب استان اصفهان در روند عملیات اجرایی این پروژه تسریع نمایید؛ متاسفانه علی رغم تبلیغات بیش از حد دولت در خصوص طرح اقدام ملی مسکن ظاهرا دستگاهها اجرایی در استانها و شهرستانها اهتمامی به این موضوع ندارند لذا وزیر راه و شهرسازی با جدیت بیشتری موضوع راپیگیری کند.

این نماینده مردم در مجلس در پایان بیان کرد: در آستانه روز صنعت دفاعی ضمن قدردانی از مجموعه وزارت دفاع به دلیل موفقیت‌های قابل تحسین در حوزه تجهیزات دفاعی و لزوم حمایت همه جانبه از این صنعت تاکید می‌کنم؛ همچنین در راستای توسعه متوازن و ایجاد اشتغال انتظار داریم مدیران استانی و کشوری آغاز عملیات مناطق ویژه اقتصادی شهرضا را تسریع نمایند.

کد خبر: ۳۶٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha