۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
شرایط بازار سرمایه در حال بهتر شدن است
کارشناس بازار بورس:

شرایط بازار سرمایه در حال بهتر شدن است

عامری، کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس تا این ساعت کار خود را منفی آغاز کرد اما کم کم شرایط در حال بهتر شدن است یعنی صف های فروش به مرور در حال دادن جای خود به صف های خرید هستند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «احسان عامری» افزود: شرایطی که از انتهای هفته گذشته بر بازار حاکم شد منجر به ریزش های شدید و تاریخی در بورس گردید.

وی همچنین اظهارداشت: نوسان و افت و خیز جزء ذات بازارهای مالی است چرا که بازیگران اصلی این بازارها انسان ها هستند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بحث انتظارات، توقعات، جو روانی همه و همه در بازار تاثیر گذار است.

وی افزود: آن چیزی که در چند روز اخیر در بازار سرمایه ایران همه شاهد بودند مباحث روانی بود.

عامری بیان داشت: یکی از دلائل عمده ریزش بازار می تواند همین مباحث باشد البته در کنار این موضوع تعداد زیادی از هموطنان آموزش ندیده در بازار سرمایه از انتهای سال گذشته و ابتدای امسال به سبب رونق های که اتفاق افتاد و همینطور آزاد سازی سهام عدالت باعث شد سرمایه های خود را وارد این بازار کنند.

وی ادامه داد: مقاطعی که اصلاح فنی، تعدیل و اصلاح شاخص در بازار اتفاق می افتد بی تردید شرایط روانی برای عزیزانی که کمتر آموزش دیده اند استرس زا و نگران کننده خواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه گفت: این افراد در چنین مواقعی دست به رفتار هیجانی می زنند و باعث می شود در ریزش ها «ریزش شدید» در «رونق ها» رونق شدید تر در بازار اتفاق بیفتد.

وی افزود: جدا از این موارد عوامل دیگری مثل گشایش اقتصادی دولت، لغو عرضه اوراق سلف نفتی، شایعه نرخ سود بانکی و ... طی این روزها به بازار تزریق شد که روی انتظارات، تصمیم گیری و اهداف سرمایه گذاری چه افراد حقیقی و چه افراد حقوقی در بازار اثرگذاشت و همه اثرش را دیدند.

عامری تصریح کرد: اکنون که روزی ۳۵ هزار میلیارد تومان معامله در بازار سرمایه انجام می شود حساسیت و دقت بیشتری از سوی مدیران سازمان بورس، سیاست گذاران و قانون گذاران می طلبد تا با طمانینه و برنامه ریزی بهتری تصمیمات خود را برای بازار سرمایه به مرحله اجرا درآورند.

کد خبر: ۳۶٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha