۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
تامین کسری بودجه، مهم ترین اثر تامین مالی بورس
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

تامین کسری بودجه، مهم ترین اثر تامین مالی بورس

عامری، کارشناس بازار سرمایه بر اساس برخی تحلیل ها، معتقد است حباب بورسی جای بزرگ شدن بیشتری دارد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، احسان عامری اظهار کرد: شرایط ویژه و خاصی که از پایان سال گذشته آغاز شد، منتج به رشد فزاینده نقدینگی و اشخاص حقیقی به بازار سرمایه و جامعه سهام داری بود.

وی افزود: در کنار اجازه رهبری بابت آزادسازی سهام عدالت و توجه ویژه دولت به تامین مالی، ابزار سرمایه در عرصه های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی بعنوان بازاری مهم شناسایی شده است.

عامری اوضاع کنونی بورس را خوب اما دارای فراز و فرودهای ذات این بازار دانست و افزود: در روزهای اخیر شاهد ریزش بورس بودیم که قدری طبیعی است.

وی افزود: حفظ نقدینگی و پایداری بورس طی ۹ ماه گذشته منجر شد بازار سرمایه جایگاه خوبی در عرصه اقتصاد بعنوان گزینه سرمایه داری انتخاب شود.

عامری گفت: ذات بازارهای مالی بر فراز و فرود استوار است ولی از قبل بیم این را داشتیم که حضور چند ده میلیونی مردم و سهامداران در بازار سرمایه اعم از سهام داران عدالت و ۱۶ میلیون فرد فعال در بورس، در کنار تزریق ۷۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در بورس، همواره مورد تشکیک باشد و کارشناسان معتقد بودند یکسال و نیم زمان کمی بود تا به شرایط امروز برسیم.

وی خاطرنشان کرد: بازار سرمایه اما طی چند ماه با استقبال خوبی روبرو شد که در حوزه زیر ساخت و سامانه معاملاتی، قدری دچار مشکل شدیم و هرچه پیش می رویم، با زحمات و فرصت های ایجاد شده شرایط قدری بهتر شده است.

عامری بار دیگر بر غیر قابل پیش بینی بودن بورس تاکید کرد و گفت: این خصیصه بازار مالی است اما امروز شاهد هستیم که مردم آموزش های لازم را ندیده اند و لذا در برابر فراز و فرودهای طبیعی بازار مالی، خرید و فروش های هیجانی دارند که هم در رشد بازار دیده می شود و هم در حوزه فرودهای بازار و ریزش ها مشاهده می گردد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: برخی تحلیلگران معتقدند حباب بورس باید کاهش یابد و عده ای اعتقاد دارند با تعدیلات نرخ ارز و تورم و نرخ طلا، ارقام بورسی کنونی معمول است و حتی حباب بورس جای بیشتری برای بزرگ شدن دارد.

عامری حضور پر رنگ دولت، تامین مالی، کسری بودجه و کمک به شرکت های خصوصی را یادآور شد و افزود: ۱۰۵ شرکت در نوبت عرضه اولیه قرار دارند و امروزه سهام شناور شرکت ها ابلاغ شده است.

وی گفت: با عملیاتی شدن بخش عرضه در بازار سرمایه، شاهد حرکت منطقی تری خواهیم بود که حرکتی پایدار است و از طرفی منابع نقدی از طریق کسری بودجه دولت و افزایش شرکت ها باید در حوزه تولید صرف شود.

عامری تامین کسری بودجه را مهم ترین اثر تامین مالی بورس دانست و افزود: افزایش و سرعت دهی به عرصه شرکت های خصوصی در بازار سرمایه اثری دیگر است که در راستای پاسخ دهی درست به عرضه سهام و مدیریت منابع ورودی برای بدنه تولید و صنعت اضافه می گردد.

کد خبر: ۳۵٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha