۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
«پویش احسانه» در قالب اهدای ۵ هزار جهیزیه به نیازمندان در البرز کلید خورد
توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)؛

«پویش احسانه» در قالب اهدای ۵ هزار جهیزیه به نیازمندان در البرز کلید خورد

کرج- «پویش احسانه» در قالب اهدای پنج هزار جهیزیه به افراد نیازمند کشور، در استان البرز نیز به اجرا درآمد و ۱۵۰ زوج البرزی از این هدایا بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، شامگاه شنبه مراسم «پویش احسانه» در مصلای کرج با حضور نماینده بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام ره در البرز و غرب تهران و جمعی از جهادگران البرز به اجرا درآمد.

«حمید مردانیان» نماینده بنیاد اجتماعی احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره  در این مراسم گفت: پنج هزار دست جهیزیه شامل ۱۶ قلم اساسی مانند « یخچال، اجاق گاز، سرویس خواب ، ظروف و دیگر اقلام ضروری» تا پایان امسال در سطح کشور توزیع می شود.

مردانیان با اشاره به اینکه دو سال و اندی از شکل گیری و فعالیت بنیاد احسان می گذرد، افزود: پیشتر از این  نیز توفیق داشتیم حدود ۱۲ هزار دست جهیزیه را به دست عزیزان نیازمند برسانیم.

وی اظهار کرد: با تامین و توزیع پنج هزار دست جهیزیه تا پایان سال جاری این هدایا به ۱۷ هزار دست خواهد رسید.

نماینده بنیاد احسان با تاکید بر اینکه بخش بزرگی از این هدایا از جمع آوری کمک های مردمی در سطح کشور تامین شده است، اظهار کرد: کسانی که تمایل دارند در این امر خیر و مقدس مشارکت کنند می توانند با شماره گیری #۱۴*۴۰۳۰* یا از طریق سامانه Ehsan.ir در این پویش شرکت کنند.

توزیع ۱۸ دست جهیزیه تا پیش از ماه محرم در شهرستان های فردیس و نظرآباد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام ره در البرز و غرب تهران نیز در این مراسم گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به نیازمندان ستاد اجرایی فرمان امام در قالب پویش های مختلفی برای کم رسانی به محرومین اقدام کرده که پویش احسانه در دو سال گذشته یکی از این اقدامات است.

محمد مهدی پورسلیمانی اظهار کرد: سال گذشته تا روز ولادت حضرت زینب (س) ۱۲ هزار جهیزیه بین نیازمندان توزیع شد و امسال نیز از عید سعید غدیر تا پایان سال مقرر  است پنج هزار سری دیگر جهیزیه بین نیازمندان توزیع شود که ۲۰ درصد «حدود هزار دست» از این هدایا تا پیش از محرم امسال به دست افراد نیازمند می رسد.  

پورسلیمانی با بیان اینکه در اولین مرحله و تا پیش از ماه محرم ۱۸ دست جهیزیه در شهرستان های فردیس و نظرآباد توزیع می شود گفت: با وقفه ای در دو ماه محرم و صفر، شناسایی افراد نیازمند انجام و پس از آن تا پایان سال مجموعا" ۱۵۰ دست جهیزیه در استان البرز توزیع خواهد شد.

یک سوم هر جهیزیه توسط گروه های جهادی و دو سوم توسط ستاد اجرایی تامین می شود

وی با اشاره به اینکه سهم استان البرز از این طرح ۱۵۰ دست جهیزیه است افزود: شناسایی جامعه هدف ما از طریق گروه های جهادی و دفاتر امام جمعه شهرستان ها با شناخت آنها از محلات انجام می شود.  

پورسلیمانی ارزش هر دست جهیزیه را ۱۵۰میلیون ریال عنوان کرده و گفت: یک سوم هر جهیزیه توسط گروه های جهادی و از محل خیرین تامین شده و دو سوم آن را ستاد اجرایی تامین می کند.

 مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در البرز و غرب تهران اظهار کرد: عموما جامعه هدف ما تحت پوشش حمایت های کمیته امداد و بهزیستی یا نهاد دیگری نیستند و در شناسایی افراد به این موضوع توجه داریم.

کد خبر: ۳۵٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha