۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
۴۰۰ هزار نفر در اردبیل تسهیلات کرونایی دریافت کردند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

۴۰۰ هزار نفر در اردبیل تسهیلات کرونایی دریافت کردند

اردبیل- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در مرحله نخست ارائه تسهیلات حمایتی ۴۰۹ هزار نفر در اردبیل از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم رحیمی صبح شنبه در بازدید از برخی واحدهای تولیدی اردبیل اظهار داشت: اهمیت به توسعه کسب و کارها و بخش اقتصاد استان با توجه به شیوع کرونا یک اولویت اساسی و مهم است و باید در راستای پیاده‌سازی برنامه‌های حمایتی، برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام یابد.

وی با اشاره به این که بیش از ۹ هزار کارگر بیمه شده کرونا در استان هم‌اکنون بدون کار هستند تصریح کرد: متأسفانه این بیماری ضربه جدی به برخی کسب و کارها و واحدهای اقتصادی وارد کرده و به همین منظور ارائه تسهیلات به واحدهای متضرر و کارگران بیکار با جدیت در استان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل بیان کرد: معرفی ۲۰ هزار کسب و کار برای پرداخت تسهیلات در استان پس از احصاء و شناسایی محقق شده و به همین منظور پنج هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این امر تخصیص یافته است.

رحیمی تصریح کرد: تسهیلات دو تا شش میلیون ریالی نیز به افرادی که شغل و درآمد ثابتی نداشتند به صورت ماهانه و بلاعوض در نظر گرفته شده و ۴۰۹ هزار نفر نیز از وام ۱۰ میلیون ریالی در استان اردبیل بهره‌مند شده‌اند و در مرحله دوم خانوارهای با بیش از پنج نفر، از این تسهیلات حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار کرد: درصدد هستیم در راستای راه‌اندازی چرخه فعالیتی واحدهای تولیدی و کارگاهی برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم و در برهه‌ای از زمان که کرونا باعث بیکاری شده، در راستای توسعه اشتغال حمایت‌های لازم را مبنای کار قرار دهیم.

کد خبر: ۳۵٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha