۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
اتخاذ تصمیماتی برای تداوم تجارت بین ایران و ترکیه
در گفتگوی وزیران حمل و نقل ترکیه و ایران انجام شد

اتخاذ تصمیماتی برای تداوم تجارت بین ایران و ترکیه

اسماعیل‌اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه گفت: برای آنکه به مردم دو کشور در این دوره آسیب کمتری وارد شود، همواره آماده همبستگی بیشتر و همکاری نزدیکتر هستیم.

به گزارش بازار به نقل از تی آر تی، عادل کارا اسماعیل‌اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه در گفت‌وگو با محمد اسلامی، وزیر راه وشهرسازی ایران که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، برای همبستگی و همکاری بیشتر دو کشور اعلام آمادگی کرد.

وی ضمن عرض تسلیت به همتای ایرانی خود به دلیل جان باختن شهروندان این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا (کووید-۱۹) برای سایر بیماران نیز آرزوی شفای عاجل و سلامتی برای مردم ایران کرد.

کارا اسماعیل‌اوغلو همچنین تصریح کرد: برای آنکه به مردم دو کشور در این دوره آسیب کمتری وارد شود، همواره آماده همبستگی بیشتر و همکاری نزدیکتر هستیم. وزارت‌خانه‌های امور خارجه، بهداشت و تجارت در هماهنگی کامل برای آنکه پیامدهای منفی این دوره را به حداقل برسانند تلاش می‌کنند.

وی افزود: برای تداوم تجارت بین دو کشور تصمیماتی اتخاذ شده تا راه‌های ارتباطی با ایران تا حد امکان باز نگه داشته شده و همکاری و هماهنگی لازم در حوزه حمل و نقل صورت بگیرد.

کارا اسماعیل‌اوغلو همچنین گفت: در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی ترکیه - ایران که ۱۶ تا ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۹ برگزار شد، مقرر شد که دوره آتی آن در سه ماهه دوم۲۰۲۰ برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد اما می‌خواهیم این نشست را با رعایت تدابیر لازم برگزار کنیم.

وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه ضمن اشاره به آنکه راه آهن کمترین آسیب را در دوره پاندمی در حوزه ترابری دیده است، خاطرنشان کرد: راه آهن بدون تماس میان دو کشور یکی از موفق‌ترین اقدامات در دوره کرونا به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی ایران نیز در این نشست انتصاب عادل کارا اسماعیل‌اوغلو به‌عنوان وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه را تبریک گفته و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

کد خبر: ۳۵٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha