۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
۴۰ پارک علم و فناوری و ۵۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند
معاون علمی و فناوری رییس جمهور:

۴۰ پارک علم و فناوری و ۵۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند

پردیس- معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: اکنون ۴۰ پارک علم و فناوری، کارخانه های نوآوری و ۵۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، سورنا ستاری بعد از ظهر چهارشنبه در آیین افتتاح نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس۲۰۲۰ که به صورت مجازی برگزار شد، طی سخنانی گفت: با برگزاری موفق نمایشگاه اینوتکس زمینه تبادل فناوری بین بازیگران عرصه و اکوسیستم فناوری و نوآوری فراهم می شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور فعالیت  پنج هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان و راه اندازی چندین هزار استارت آپ و شتاب دهنده‌ در کشور را از اتفاقات خوب اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور دانست و افزود: امروز بیش از ۴۰ پارک علم و فناوری و کارخانه‌های نوآوری در کشورمان فعال هستند و نواحی نوآوری نیز در حال ایجاد است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در حوزه‌هایی که زیست بوم فناوری نداشتیم، مانند حوزه های « آی. سی. تی» ، سلول‌های بنیادی و هوافضا نیز ورود پیدا کردیم و اکنون دانشگاه‌های ما به سمت ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم حرکت می کنند، که البته تا رسیدن به آن نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

بر اساس این گزارش، نهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۰ بعد از ظهر چهارشنبه در پارک فناوری پردیس با حضور و ارتباط مجازی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سالن اجتماعات پارک افتتاح شد.

کد خبر: ۳۵٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha