۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
ظروف و مخازن خالی کشاورزی برای محیط زیست چه خطراتی دارد؟
تغییرات بازار جهانی تجهیزات تمیز کننده مخازن کشاورزی تا ۱۰ سال آینده

ظروف و مخازن خالی کشاورزی برای محیط زیست چه خطراتی دارد؟

بازار تجهیزات تمیزکننده مخازن و کانتینرهای کشاورزی از جمله موارد رو به رشدی است که به دلیل خطرات ناشی از باقی مانده مواد شیمیایی در مخازن و ظروف کشاورزی بسیار مورد توجه جهانیان قرار گرفته است و انتظار می رود طی ۱۰ سال آتی نیز شاهد پیشرفتهای بیشتری در این زمینه باشیم.

بازار؛ گروه کشاورزی: یکی از ملزومات مهم در بحث کشاورزی، تمیز کردن ظروف کشاورزی، مخزن و همچنین تمیز کردن سایر تجهیزات کشاورزی است چرا که باقیمانده مواد شیمیایی در مخازن و ظروف کشاورزی در صورت استفاده های پی در پی می توانند مضر باشند.

با توجه به اینکه کشاورزی یکی از بخش های مهم برای رشد اقتصادی است، محققان پیش بینی می کنند افزایش تقاضا برای تجهیزات و ابزارهای تمیز کننده مخازن کشاورزی تا ۱۰ سال آینده رشد قابل توجهی خواهد داشت.

درواقع کشاورزان با استفاده از تجهیزات و محصولات تمیز کننده اطمینان می یابند که هیچ گونه ماده شیمیایی در تجهیزات کشاورزی باقی نمی ماند.

بر اساس این گزارش، ظروف کشاورزی و تجهیزات تمیز کننده مخزن از نظر عملکرد و اندازه متفاوت هستند. از سوی دیگر استفاده از ظروف کشاورزی و تجهیزات تمیز کننده مخازن کشاورزی، توسط سازمان غذا و کشاورزی (فائو) تنظیم می شود و با استناد به استفاده از سموم دفع آفات، از یک آیین نامه سختگیرانه پیروی می کند.

کشاورزان با استفاده از تجهیزات و محصولات تمیز کننده اطمینان می یابند که هیچ گونه ماده شیمیایی در تجهیزات کشاورزی باقی نمی ماند

جالب است بدانید، ظروف و مخازن خالی کشاورزی برای محیط زیست و همچنین انسان‌ها خطرناک است. بنابراین چشم انداز خوبی برای بازار جهانی تجهیزات تمیز کننده کانتینر و مخازن کشاورزی پیش بینی شده است.

عوامل پویایی بازار تجهیزات تمیز کننده مخازن کشاورزی
کارشناسان می گویند انتظار می رود استفاده از تجهیزات تمیز کننده مخزن و تجهیزاتی کشاورزی به سرعت رشد کند. از سوی دیگر، انتظار می رود مناطقی مانند آمریکای شمالی و اروپا به دلیل نفوذ تجهیزات پیشرفته، شاهد رشد کند تقاضا برای ظروف کشاورزی و تجهیزات تمیز کننده مخزن باشند.

بر اساس این گزارش، در حقیقت یکی از مهمترین عواملی که باعث افزایش تقاضا برای ماشین آلات و تجهیزات کارآمد تمیز کننده مخازن  کشاورزی می شود تاوان های مالی ناشی از سوء مدیریت فرایند تمیز کردن این تجهیزات است. چرا که باقی ماندن علف کش یا مواد شیمیایی در ظروف و مخازن کشاورزی، می تواند به محصولات زراعی صدماتی وارد کند و برای جبران این صدمات شرکت های سازنده بایستی مبالغ زیادی به عنوان خسارت به کشاورزان بپردازند.

 استفاده از ظروف کشاورزی و تجهیزات تمیز کننده مخازن کشاورزی، توسط سازمان فائو تنظیم می شود و با استناد به استفاده از سموم دفع آفات، از یک آیین نامه سختگیرانه پیروی می کند

در بدترین حالت نیز به دلیل وارد شدن چنین خساراتی به محصولات کشاورزی، کشاورز مجبور است تجارت خود را به جای دیگری منتقل کند. بنابراین چندان دور از ذهن نیست که ظرف ده سال آینده نیاز به تمیز کننده های مخزن کاهش یابد. در مقابل ، انتظار می رود که بازار  هند و چین در این مدت مشخص شاهد رشد شدید و افزایش تقاضا برای نیروگاه های اقتصادی نوظهور  باشد.

علاوه بر این به گفته کارشناسان، انتظار می رود بازار جهانی تجهیزات تمیز کننده کانتینر و مخزن کشاورزی در پس زمینه بروز نوآوری ها و پیشرفت در روندهای شیمی تولید محصولات زراعی رشد کند.

کد خبر: ۳۵٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha