۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
ساخت یک هزار واحد صنعتی کوچک در شهرک‌های صنعتی فارس
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس اعلام کرد:

ساخت یک هزار واحد صنعتی کوچک در شهرک‌های صنعتی فارس

شیراز - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اجرای ٢٥٠ عنوان برنامه جهش تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد و گفت: یک هزار واحد صنعتی کوچک با سرمایه گذاری ٢٠٠ میلیارد تومان در فارس با پیشرفت فیزیکی مناسب در مراحل پایانی ساخت وساز است و امیدواریم تا پایان سال این واحدها افتتاح شود.

به گزارش خبرنگار بازار، احد فتوحی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری بیست و یکم مرداد روز حمایت از صنایع کوچک در شرکت شهرک های صنعتی استان فارس، بیان کرد:بیش از ۹۵ درصد صنایع مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند و این صنایع نقش مهمی در توسعه صنعتی اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار دارند.

او با بیان اینکه بخش صنعت علی‌رغم برخی  مشکلات اقتصادی اما با تمام توان برای رفع نیاز مردم در حال تلاش است، افزود: گرچه شیوع کرونا بخش صنعت را دچار برخی مشکلات کرد اماامروز صنعتگران با حداقل امکانات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ادامه داد: این شرکت به کمک صنعتگران آمده و تلاش کرده تا بخشی از مشکلات را مدیریت و نیاز مردم را در شهرک‌های استان برآورده کند و از اصنافی که می‌خواهند نیاز مردم را تامین کنند، در مواجه با گرانی حمایت کند.

فتوحی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رسالت شرکت متبوع در دو حوزه تعریف می‌شود، یکی تامین زیرساخت ٦١ شهرک و نواحی صنعتی و دیگری حمایت از واحدهای به بهره برداری رسیده است، عنوان کرد: از جمله حمایت‌های این شرکت انعقاد شش هزار و ٧١٨ قرارداد است که٣ هزار و ٢٨٩ مورد آن با اشتغالزایی ٣٧ هزار و ٦١٨ نفر به بهره برداری رسیده است.

 او همچنین رشد چهار برابری نسبت جذب سرمایه گذار و واگذاری اراضی صنعتی به سرمایه گذاران در استان نسبت به سال‌های گذشته را از دیگر اقدامات مطلوب ذکر و واگذاری ٤٠ دفتر در دفاتر خدمات فناوری، کمک به راه‌اندازی مجدد ٨٣ واحد راکد و برگشت آن‌ها به چرخه تولید، برگزاری١٥ تور صنعتی، انجام پروژه امکان سنجی خوشه صنعتی مسقطی لار و مطالعه ایجاد و کنسرسیوم جنوب فارس را از دیگر حمایت‌های این شرکت نسبت به شهرک‌ها و نواحی صنعتی برشمرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین انتقاد ١٢ تفاهم نامه داخلی، ایجاد فن بازار منطقه‌ای، ارائه خدمات کلینیکی با ٢١٠ میلیون تومان تومان اعتبار، اجرای سه رویداد استارتاپی و حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی را از دیگر حمایت‌ها عنوان کرد.  

فتوحی اعلام کرد که در راستای تحقق شعار جهش تولید، دو شهرک صنعتی سرچهان و کوار تا بایان امسال به بهره برداری می‌رسند.

او همچنین از برگزاری نمایشگاه دائمی نهضت ساخت داخل با حضور یکصد واحد صنعتی استان در شهرک فناوری صنایع شیمیایی شهرک بزرگ صنعتی شیراز خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از برگزاری دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک استان در شیراز خبر داد و افزود: این نمایشگاه همزمان با ۲۱مرداد، روز حمایت از صنایع کوچک برای دومین سال متوالی در مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برگزار می‌شود.

فتوحی  عنوان کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک فارس در راستای نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید و با هدف حمایت از محصولات و کالاهای تولید استان و نمایش توانمندی‌های صنایع کوچک برگزار می‌شود.

کد خبر: ۳۴٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha