۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
نیروگاه خورشیدی در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان ایجاد شد
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان:

نیروگاه خورشیدی در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان ایجاد شد

سمنان- نقدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: در راتسای ایجاد مزیت اقتصادی و صرفه جویی در مصرف انرژی و به خصوص استفاده بهینه از انرژی خورشیدی، نیروگاه ۱۰ کیلوواتی این دانشگاه به بهره برداری رسید.

رضا نقدی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه نیروگاه انرژی خورشیدی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان افتتاح شد، تاکید کرد: این طرح برای توسعه و ترویج انرژی های تجدیدپذیر و مدیریت سبز به منظور تامین ۲۰ درصد از مصرف برق داخلی دانشگاه از انرژی خورشیدی انجام گرفت. 

وی با بیان اینکه نیروگاه دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان به ظرفیت ۱۰ کیلووات احداث شده است، گفت: ایجاد مزیت اقتصادی در راستای استفاده از انرژی های طبیعی محور این طرح است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان با بیان اینکه دیگر محور اجرای این نیروگاه تجهیزات آموزشی انرژی خورشیدی به مجموعه آزمایشگاهی الکترونیک است، گفت:  از این تجهیزات می توان در راستای آموزش به دانشجویان علاقمند وهنرآموزان هنرستان های شهر و استان سمنان استفاده کرد.

نقدی درباره آمار اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای نیز، توضیح داد: این دانشگاه متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارایه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد.

وی افزود: به دلیل اینکه ۶۰ درصد درس‌های دانشگاه فنی و حرفه ای به صورت کارگاهی ارائه می‌شود، دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان توانسته است به آمار قابل تامل اشتغال ۶۳ درصدی فارغ التحصیلان دست یابد.

کد خبر: ۳۳٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha