۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
۶ رشته تحصیلی جدید در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان خبرداد؛

۶ رشته تحصیلی جدید در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان

سمنان- نقدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان، گفت: شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تاسیس شش رشته برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ در این دانشگاه موافقت کرد.

رضا نقدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه  شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تاسیس شش رشته برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان موافقت کرد، تاکید داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای مأموریت پرورش دانشجوی ماهر و کارآفرین را بر عهده دارد و در این راستا رشته های تحصیلی موجود در دانشگاه با توجه به نیاز جامعه و بازار کار انتخاب می شوند.

وی رشته‌های جدید این دانشگاه را  تربیت بدنی، شبکه‌های کامپیوتری، معماری داخلی و  گیاه پزشکی در مقطع کاردانی و مهندسی حرفه ای معماری و  تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت و برنامه ریزی تربیت بدنی در مقطع کارشناسی ناپیوسته عنوان کرد و گفت: با اضافه شدن این ۶ رشته به سبد آموزشی این دانشگاه، تعداد رشته‌های این دانشگاه به ۵۸ رشته رسید.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان اظهار داشت: این دانشگاه تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت ، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان فراهم کند.

نقدی  ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه فنی و حرفه ای با توجه به نیاز نیروی انسانی ماهر تنها دانشگاهی است که مجوز توسعه فضای فیزیکی، جذب هیئت علمی، راه اندازی رشته‌های جدید و افزایش دانشجو را دارد.

وی افزود: آمار اشتغال به کار پسران فارغ التحصیل از واحدها و مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ۶۷ درصد است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با عنوان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای با مأموریت تربیت تکنسین بازار کار و صنعت، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور با ۱۸۱ دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه‌ای و جمعیت دانشجویی بالغ بر ۱۶۰ هزار نفر در سراسر کشور است؛ افزود: بر اساس بررسی‌های آماری ، ۶۰ درصد دانشجویان دختر پس از فارغ‌التحصیل شدن از مراکز وابسته به این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند.

نقدی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در حال حاضر با داشتن بیش از چهار هزار دانشجو و چهار دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان در حال ارائه خدمت است همچنین باید گفت ثبت نام پذیرش در مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  از ۳۰ خرداد آغاز شده و تا شش تیر ماه ادامه می یابد.

وی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار در حوزه‌های مهارتی ، تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و مأموریت خود را دنبال می‌کند.

کد خبر: ۹۴٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha