۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴
رویداد دانش و مهارت در سمنان برگزار شد| امکان تولید ایده‌های تولیدی
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

رویداد دانش و مهارت در سمنان برگزار شد| امکان تولید ایده‌های تولیدی

سمنان- نقدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان از برگزاری رویداد دانش و مهارت با حضور شرکت‌های دانش بنیان و همچنین دانشگاه و صنعت در سمنان خبر داد.

رضد نقدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به برگزاری رویداد دانش و مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان بیان کرد: نگاه نو به توانمندی های شرکت های دانش بنیان و همچنین امکان تبدیل ایده به تولید از محورهای اصلی این رویداد است.

وی با بیان اینکه صنعت و دانشگاه الزامات مورد نیاز خودشان برای گفتمان مشترک که خروجی آن اشتغال است، را در این رویداد به بوته تبیین می رسانند، تاکید کرد: نحوه تبدیل ایده دانشجویان به محصول و تولید ثروت و نحوه تحقق اقتصاد و تولید دانش بنیان از دیگر محورهای این رویداد برای دانشجویان حوزه های فنی و حرفه ای و همچنین شرکت های دانش بنیان است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با بیان اینکه ورود به بازار کار به همراه مهارت یکی از مهمترین شاخص هایی است که در این نوع رویداد ها به دنبال آن هستیم، گفت: ۶۵ درصد دانش آموختگان فنی و حرفه ای استان سمنان مشغول به کار هستند و این نشان می دهد که مهارت افزایی و مهارت آموزی تا چه اندازه می تواند به ما در کاهش بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی کمک کند.

نقدی با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ دانشجو چهار دانشکده فنی و حرفه ای استان سمنان درس می خوانند، تاکید کرد: رویداد دانش و مهارت به واسطه حضور صنایع، دانشگاه ها و دانش بنیان ها امکان حضور دانشجویان در بین فعالان بزرگ تولیدی را فراهم آورد تا بتوانند ایده هایشان را به تولید نزدیک کنند.

وی با بیان اینکه ۲۸ رسته فعالیت اقتصادی شناسایی شده که فناوری ارتباطات، نفت، پوشاک، دستی، هتلداری و ... بخشی هایی از آن هستند، تاکید کرد: همانطور که در این رویداد نیز تاکید شد، می توان با تعامل و ارتباط این رسته ها و استفاده از پیش رانان اشتغال زایی و صنعت، اقدامات خوبی را برای کاهش بیکاری استان، تعامل صنعت و دانشگاه و همچنین حمایت از دانش بنیان ها صورت دهیم.

کد خبر: ۱۵۴٬۱۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha