۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
تونل‌های انحرافی سد دالکی افتتاح شد/ آغاز ساخت فرازبند
با حضور مسئولان؛

تونل‌های انحرافی سد دالکی افتتاح شد/ آغاز ساخت فرازبند

بوشهر - در آئینی با حضور مسئولان، تونل‌های انحرافی سد دالکی در شهرستان دشتستان افتتاح و ساخت فرازبند سد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بازار، استاندار بوشهر صبح یکشنبه در آئین افتتاح تونل‌های انحرافی سد دالکی اظهار داشت: سد دالکی از طرح‌ها و پروژه‌های بسیار مهم در استان بوشهر است که تلاش گسترده‌ای برای افتتاح آن صورت گرفته است.

عبدالکریم گراوند با تقدیر از تلاش‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به عنوان مجری این پروژه اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته تونل های انحرافی که نقش مهمی در ادامه ساخت سد دارد تکمیل شده و امروز به بهره‌برداری رسید.

وی به نقش بسیار مهم ساخت این سد در آبرسانی به اراضی کشاورزی و باغات استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بخش تونل های انحرافی سد دالکی هزینه شده است.

استاندار بوشهر از تلاش و پیگیری برای تخصیص اعتبارات سد دالکی از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان خبر داد و گفت: ۸۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به استان برای سد دالکی مصوب شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر نیز به نقش مهم این سد در آبیاری نخیلات دشتستان اشاره کرد و اظهار داشت: تکمیل سد دالکی زمینه‌ساز توسعه کشاورزی، افزایش تولید و رونق اشتغال در این منطقه خواهد بود.

علی محمدی قطر تونل‌های انحرافی را ۷.۵ متر و طول آنها را در مجموع هزار و ۵۰۰ متر عنوان و اضافه کرد: بیش از ۳۵۰ هزار متر مکعب حفاری و خاکبرداری و بیش از ۵۴ هزار مترمکعب بتن ریزی برای ساخت تونل‌های انحراف آب صورت گرفته است.

کد خبر: ۳۳٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha