۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
افزایش سهام شناور آزاد، اهرمی برای تامین مالی بیشتر
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اهتمام ایرانیان اعلام کرد

افزایش سهام شناور آزاد، اهرمی برای تامین مالی بیشتر

احمدزاد اصل، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اهتمام ایرانیان، گفت: مصوبه هیات وزیران در خصوص افزایش سهام شناور آزاد شرکت های دولتی تا ۲۵ درصد در بازار سرمایه، به منظور روان شدن معاملات و جلوگیری از هر گونه عامل بازدارنده، می تواند اهرمی برای تامین مالی بیشتر از طریق بازار سرمایه باشد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، محمدعلی احمدزاد اصل، مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری اهتمام ایرانیان، در خصوص مصوبه اخیر دولت اشاره داشت: تصمیم دولت مبنی بر افزایش درصد سهام شناور آزاد شرکت ها، یکی از به موقع ترین و موثرترین تصمیم ها در وضعیت فعلی بازار سرمایه است. به این دلیل که این مصوبه می تواند اهرمی برای تامین مالی بیشتر شرکت ها از طریق بازار سرمایه باشد.

وی در این خصوص ادامه داد: این مصوبه از سویی موجب جلوگیری از هرگونه جاذبه های بازدارنده در بازار سرمایه خواهد شد و به نوعی مانع از ایجاد تورم قیمتی در بازار است. اما لازمه اجرای این مصوبه این است که شرکت ها همت بلندی را در راستای اجرای این مصوبه داشته باشند و با مسئولیت خود در اجرای آن بازار سرمایه را یاری کنند.

احمدزاد اصل با اشاره به اینکه نقدینگی جدید و معقولی وارد بازار سرمایه شده است، ابراز داشت: شرکت ها به منظور بهره مندی از این امکان، باید به سرعت اقدام به عرضه سهام خود کنند تا علاوه بر پاسخگویی به نیاز بازار، منابع لازم جهت اجرایی کردن پروژه های خود را جذب کنند. در عین حال، منابع به دست آمده می تواند ارزش افزوده بیشتری برای سهامداران و به نوعی ذینفعان بازار سرمایه ایجاد کند و بستر مناسبی را برای حرکت نقدینگی به سمت بازار اولیه فراهم کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اهتمام ایرانیان در ادامه متذکر شد: بازار سرمایه هم اکنون در موقعیتی است که به نظر می رسد حتی اگر شرکت ها پروژه های توسعه ای نیز در دست ندارند سریعا نسبت به طراحی آن اهتمام ورزند تا با تامین مالی از طریق بازار سرمایه هم تقاضا در این بازار را پاسخگو باشند  و هم پروژه های خود را تامین مالی و اجرایی کنند.

کد خبر: ۳۳٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha