۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
حفظ حقوق کشاورزان نخستین گام برای تحقق جهش تولید است
نماینده مردم قزوین در مجلس:

حفظ حقوق کشاورزان نخستین گام برای تحقق جهش تولید است

قزوین- نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی حفظ حقوق کشاورزان را در اولویت کاری مسئولان دانست و گفت: حفظ حقوق کشاورزان نخستین گام برای تحقق جهش تولید در این حوزه است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، لطف الله سیاهکلی در دیدار با فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین و معاونین این سازمان با بیان اینکه بیشتر مطالبات مردم در این روزها به حوزه منابع طبیعی مربوط می‌شود، اظهار کرد: حفظ حقوق کشاورزان باید در اولویت باشد و برای اشتغالزایی بیشتر و جلوگیری از مهاجرت روستاییان بایستی دستگاه‌های اجرایی استان با ارائه راهکارهای مناسب برای بهره‌مندی کشاورزان از منابع ملی همکاری کنند.

وی افزود: حل اختلاف کشاورزان با منابع طبیعی از مهمترین چالش‌های بخش کشاورزی و عمده ترین مطالبات بهره برداران این بخش است.

سیاهکلی بر لزوم اهمیت افزایش سهم بخش کشاورزی از اعتبارات استانی و ملی برای احیای اراضی کشاورزی، افزایش اشتغال در روستاها و اجرای طرح‌های زیربنایی کشاورزی تاکید کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین با اشاره به اینکه اقدامات مناسبی توسط سازمان جهاد کشاورزی برای احداث استخر ذخیره آب در برخی روستاهای استان انجام شده، گفت: برخی از روستاها برای احیای اراضی کشاورزی با کمبود آب مواجه هستند که با مطالعه و مکان یابی برای ایجاد استخر ذخیره آب در تأمین آب کشاورزی روستاها می‌تواند مشکلات زراعی و باغی این مناطق را حل کند.

سیاهکلی همچنین به برداشت بسیار محدود استان از آب رودخانه شاهرود اشاره کرد و اظهار داشت: تأمین آب برای اراضی کشاورزی الموت و طارم سفلی از رودخانه شاهرود باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مشکلات دامداری‌های اشاره کرد و گفت: توسعه دامداری‌ها و خروج آنها از فضای روستاها با توجه به ضوابط فنی و بهداشتی می‌تواند معیشت خانوارها را به خوبی مدیریت کرد.

سیاهکلی افزود: برای توزیع هرچه بهتر نهاده‌های دامی باید زیرساخت‌های لازم برای تأمین، ذخیره سازی و نگهداری این محصولات فراهم شود.

وی بر لزوم اهمیت تقویت هرچه بیشتر تشکل‌ها و بخش خصوصی تاکید کرد و یادآور شد: اگر در برخی حوزه‌ها لازم باشد که نشست‌های مشترکی با سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شود، نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی؛ آمادگی لازم را دارند که در این نشست‌ها حاضر شوند.

کد خبر: ۳۳٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha