۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
بررسی وضعیت بنیادی و تکنیکال تاصیکو؛ تاصیکو به دنبال ذوب
تحلیل نمادهای بورسی؛

بررسی وضعیت بنیادی و تکنیکال تاصیکو؛ تاصیکو به دنبال ذوب

بررسی وضعیت تکنیکال و بنیادی تاصیکو نشان می دهد این نماد در آستانه صعود قرار گرفته است.

وحید بلالی؛ بازار: شرکت سرمایه­ گذاری صدرتأمین در سال ۱۳۷۸ ، با سرمایه ثبتی یک میلیارد ریال ، تحت پوشش شرکت سرمایه­ گذاری تامین اجتماعی (شستا) به عنوان یکی از هلدینگ های تخصصی در حوزه صنایع کاشی وسرامیک در قالب سهامی خاص تاسیس شد. در سال ۱۳۸۷ و با توجه به سند چشم­ انداز شرکت سرمایه­ گذاری تامین اجتماعی (شستا) ، جهت­ گیری جدیدی برای هلدینگ صدرتامین تعیین و ورود به حوزه صنعت کانی­های فلزی و غیرفلزی در دستور کار این هلدینگ قرار گرفت. صنایع معدنی در کنار پتروشیمی جز صنایع استراتژیک کشور محسوب می شود و به دلیل مزیت نسبی ایران و میزان ذخایر قابل توجه کشور ، این صنعت در دسته ی صنایع برتر و پیشرو در اقتصاد ملی می باشد. معدن و صنایع وابسته به آن حاشیه سود بسیار مناسبی نسبت به سایر صنایع دارد و تداوم رشد آن همواره در ایران و جهان قابل ملاحظه است.

شرکت های بورسی تاصیکو با درصد سهامداری 

ذوب آهن اصفهان ۵۶.۵
صنایع مس شهید باهنر ۷۶
کاشی الوند ۹۱.۴۰
کاشی سعدی ۴۵.۱۴
معدنی املاح ایران ۸۳.۶۴
خاک چینی ایران ۸۶.۰۲
پشم شیشه ایران ۵۱.۱۵
فرآورده های نسوز ایران ۵۸.۰۳
لعابیران ۶۱.۹۸

محصولات عمده شرکت 

نوع فولاد و ترکیب شیمیایی محصول
تولید فولادهای آرام و کاملا آرام به طور عمده، با مصرف دزاکسیدهای مناسب و وجود عناصر مرغوب در فولاد شامل وانادیم و تیتانیم(به لحاظ کیفیت سنگ آهک مصرفی) و پایین بودن بعضی عناصر مضر از جمله گوگرد و گازهای محلول یکی از عوامل بالا بودن محصولات این شرکت است.

ساختار میکروسکوپی فولاد و خواص مکانیکی
نتایج آزمون کشش و خمش که مستمرا انجام می گیردو نیز آزمایش متالوگرافی و بررسی ساختاری این فولادها، این واقعیت را آشکار می سازد که محصولات تولیدی ذوب آهن از یک ساختار یکنواخت برخوردار بوده و با مشخصات مکانیکی مطلوب در مقایسه با استانداردهای معتبر جهانی قابل رقابت می باشد. هم اکنون تولیدات این شرکت نه تنها جوابگوی بخشی از نیازهای بازار داخلی می باشد، بلکه با فروش و عرضه محصول به بازارهای جهانی، از جمله کشورهای اروپایی و خاورمیانه، جایگاه مناسبی از لحاظ کیفیت کسب نموده است.مهندسین ، مصرف کنندگان و متخصصین بازار داخلی، علیرغم وجود محصولات فولادی مختلف، از جمله کالاهای فولاد ساختمانی وارداتی، به دلیل مرغوب بودن کیفیت تولیدات کارخانه ذوب آهن اصفهان و تطابق آن با استاندارهای معتبر جهانی ترجیح می دهند که در انجام پروژه های خود مصرف کننده محصولات این شرکت باشند.

شرکت ذوب آهن اصفهان زیر مجموعه تاصیکو
ذوب‌آهن اصفهان اولین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترین تولید کننده محصولات طویل در خاورمیانه است که با ظرفیت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزارتن فولاد ، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند. کارخانه ذوب‌آهن اصفهان در سال ۱۳۵۰ به بهره برداری رسید .این کار خانه که در جنوب غربی استان اصفهان قرار دارد ، نقش مهمی در شکل گیری دیگر صنایع فولادی ایران ایفا نمود و به همین دلیل ، لقب مادر صنعت فولاد کشور را دارد . محصولات کارخانجات این شرکت به بیش از ۲۳ کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی صادر می‌شود و در بازار داخل این محصولات در پروژه‌های بزرگی همچون برج میلاد تهران، نیروگاه هسته‌ای بوشهر، سدهای بزرگ و مترو مورد استفاده قرار گرفته ضمن اینکه ریل های تولیدی این شرکت به زودی در توسعه خطوط راه آهن ایران مورد استفاده قرار می گیرد . شعار تبلیغاتی این شرکت با اطمینان بسازید است و فرآورده های تولیدی آن را با علامت اختصاری E S C O بر روی بال تیرآهن و بین آج های میلگرد می توان شناسایی نمود .

عمده ترین تولید ات این شرکت به شرح ذیل است :

فرآورده های فولادی: تیرآهن بال نیم پهن موازی(IPE) و بال پهن موازی (H)، میلگرد های آجدار و ساده، نبشی و ناودانی بال مساوی، ریل و شمش

فرآورده های صنعتی: انواع کلاف های صنعتی با فولادهای USD۷, RSD۷, RST۳۴-۲ C۶۷ , ۷۰CR۲ ,CK۴۵ ,CK۳۵ , SWRH و بنا بر سفارش مشتری

فرآورده های فرعی: چدن جامد، قطران، گسیلن، تولوئن، بنزن، سولفات‌آمونیوم، کک، سرباره فولادسازی و کوره بلند، غبار مرطوب فولادسازی (لجن صنعتی)، آهک، اکسیژن گاز و مایع ، ازت مایع 

تحلیل تکنیکال تاصیکو
همانگونه که گفتیم شرکت ذوب آهن اصفهان زیر مجموعه این شرکت بوده و پرقدرت شدن ذوب آهن در نمودار تکنیکال می تواند باعث پرقدرت شدن تاصیکو شود. ذوب بعد از یک هفته کف سازی توانست در معاملات چهار روز اخیر پرتقاضا شود و همین امر باعث پرتقاضا شدن تاصیکو در آینده نیز خواهد شد.

انتظار می رود تاصیکو در سه روز آینده بتواند یک بازگشت به سمت بالا داشته باشد و در هفت روز آینده پرتقاضا باشد، این نماد دارای اهداف بالایی است و می تواند در آینده بسیار پرتقاضا شود.

اهداف قیمتی تاصیکو در صورت پرتقاضا شدن می تواند ۲۴۰۰ و ۳۴۰۰ تومان باشد.پول هوشمند باید تا چهار روز آینده تکلیف خود را برای رشد روشن کند و اصلاح شاخص کل می تواند اهداف زمانی این نماد را به عقب بیاندازد.

منبع تحلیل بنیادی: شرکت صدر تامین

کد خبر: ۳۲٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha