۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
صندوق‌های سرمایه‌گذاری، راهی برای پوشش ریسک
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد

صندوق‌های سرمایه‌گذاری، راهی برای پوشش ریسک

تجریشی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی گفت: ایجاد بورس مسکن فی نفسه حرکت خوب سازمان بورس است و می تواند نقش مهمی در ایجاد شفافیت بازار مسکن و روان شدن معاملات این حوزه ایفا کند. همچنین راه اندازی این بورس می تواند به کاهش واسطه گری در این زمینه بیانجامد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، امیر تقی خان تجریشی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی گفت: جدای از معاملات مستقیم مسکن می توان با تعریف و پیاده سازی ابزارهای مختلف در حوزه املاک و مستغلات از پتانسیل های موجود بازار سرمایه و ابزارهای مالی، نهایت بهره را کسب کرد.

وی با بیان اینکه دامنه شمول این بورس می تواند تمامی انواع املاک را چه مسکونی و چه تجاری در برگرفته و حتی معاملات خرده فروشی و یا انبوه سازان و حتی پیش فروش را شامل شود، افزود: این بورس علاوه بر کمک به حوزه عمومی جامعه می تواند به بانک ها و یا شرکت های دولتی در حوزه واگذاری دارئی های مازاد و یا اموال تملیکی خود کمک شایانی کند و این گروه از عرضه کنندگان بدون ایجاد شبهه و یا شائبه ای املاک خود را در فضایی شفاف عرضه کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی افزود: این بورس می تواند امکان سرمایه گذاری مستقیم سرمایه گذاران در املاک و مستغلات را از طریق یک بازار عمومی فراهم کند و برای صاحبین املاک، فرصت جدید و جذابی باشد که ویژگی های انعطاف پذیری، نقدینگی، شفافیت و در نهایت یک بازار تنظیم شده را برای فعالیت فراهم آورده و نیاز سرمایه گذاران و معامله گران مسکن که به قصد انتفاع و نه مصرف به خرید و فروش املاک مشغولند را نیز مرتفع کند.

وی ادامه داد: همچنین امکان فعالیت مشاوران واقعی و حرفه ای املاک و مستغلات نیز می تواند با اخذ مجوز از سازمان بورس و وزارتخانه و یا  اتحادیه مربوطه در این بازار فراهم شود تا بتوانند به متقاضیان و عرضه کنندگان خدمات مشاوره ای بدهند.

امیر تقی خان تجریشی با بیان اینکه این بازار همچنین می تواند بستر مناسبی برای دریافت تسهیلات و اوراق مسکن برای اشخاص باشد، افزود: این بورس قطعا مکان مناسبی برای صندوق های سرمایه گذاری املاک و مستغلات (REITS) هم هشت و بازار عمده فروشی منعطفی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند. البته تعریف مکانیزم ها، تابلو ها مختلف، ساعات معاملات و شرایط آن، دامنه نوسان، اهلیت و احراز صلاحیت، و بسیاری از موارد دیگر مسائلی است که باید مورد مداقه قرار گیرد.

کد خبر: ۳۱٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha