۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
۳۲۷۶ پرونده برای دریافت تسهیلات کرونا در خراسان جنوبی تشکیل شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی: 

۳۲۷۶ پرونده برای دریافت تسهیلات کرونا در خراسان جنوبی تشکیل شد

بیرجند- اشرفی، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تاکنون سه هزار و ۲۷۶ نفر برای استفاده از تسهیلات خویش‌فرمایی و کارفرمایی مشاغل آسیب دیده از کرونا ثبت نام کرده اند.

غلامرضا اشرفی در گفت و گو با خبرنگار بازار بیان کرد: سهم خراسان جنوبی در تسهیلات خویش فرمایی و کارفرمایی مشاغل آسیب دیده از کرونا ۲۶۸ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه ۱۳ دستگاه و ۱۰ وزارت خانه در امر اعطای تسهیلات کرونا به اصناف همکاری دارند، افزود: تاکنون سه هزار و ۲۷۶ نفر در سطح خراسان جنوبی برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند.

اشرفی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بر اساس ضوابط و شرایط مشمول ۱۴ رسته شغلی در قالب کارفرمایی و یا خویش فرمایی آسیب دیده از کرونا است، اظهار کرد: افرادی که فاقد بیمه هستند، اطلاعات کامل را به وزارت خانه اعلام کنند تا در سامانه کارا بارگزاری شود.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: میزان تسهیلات در حوزه حمل و نقل و رانندگان و مسافربری شش میلیون تومان، مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا ۱۵ میلیون تومان و واحدهایی که آسیب کمتری دیده اند ۱۲ میلیون تومان است.

اشرفی نرخ سود تسهیلات را ۱۲ درصد دانست و افزود: سود دوره تنفس از زمان پرداخت تسهیلات تا ابتدای مهرماه محاسبه و به مبلغ بازپرداخت اقساط اضافه می شود. 

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی به خانوده های پنج نفر به بالا بیان کرد: از هفتم تیرماه از طرف وزارت خانه پیامکی خانواده هایی که پنج نفر به بالا هستند ارسال شد و می توانند عدد یک را به ۶۳۶۹ ارسال کنند.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: از مجموع ۲۴۰ هزار واجد شرایط بیش از ۱۹۱ هزار نفر از این تسهیلات بهره مند شده اند.

کد خبر: ۳۱٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha