۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
۳۰ نوع خدماتی مالیاتی به‌صورت آنلاین در استان سمنان ارائه می‌شود
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان:

۳۰ نوع خدماتی مالیاتی به‌صورت آنلاین در استان سمنان ارائه می‌شود

سمنان- مدیرکل امور مالیاتی سمنان با اشاره به هوشمند سازی نظام مالیاتی در استان گفت: در حال حاضر ۳۰ نوع خدماتی مالیاتی به‌صورت آنلاین ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، جواد انوری بعدازظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه وصول مالیات بر اساس اسناد و مدارک ثبت شده و بانک اطلاعاتی موجود در طرح جامع مالیاتی انجام می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ نوع خدماتی مالیاتی به‌صورت آنلاین در استان سمنان در راستای هوشمند سازی نظام مالیاتی ارائه می‌شود.

وی بابیان اینکه هوشمند سازی نظام مالیاتی باهدف ایجاد شفافیت و کاهش فرار مالیاتی در استان اجرایی می‌شود، تأکید کرد: تحقق عدالت مالیاتی از دیگر اهدافی است که در این راستا دنبال می‌شود.

ضرورت ترویج فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به اجرای پویش مردمی پرداخت مالیات افزود: پویش اجتماعی «من  هم  مالیات می‌پردازم» باهدف ترویج پرداخت فرهنگ مالیات در استان سمنان اجرایی می‌شود.

انوری آگاه‌سازی شهروندان از نقش مالیات در توسعه و آبادانی را از دیگر اهداف این پویش مردمی برشمرد و گفت: جایگزینی درآمدهای مالیاتی به‌جای درآمدهای نفتی یک ضرورت انکارناپذیر در اقتصاد است.

وی با اشاره به اهمیت ویژه جلوگیری از وابسته شدن اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی بیان کرد: افزایش شفاف‌سازی و چگونگی هزینه کرد درآمدهای مالیاتی، اعتماد مردم به‌نظام مالیاتی را جلب می‌کند و زمینه‌ساز توسعه فرهنگ مالیاتی و کاهش فرار مالیاتی در جامعه می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان پرداخت مالیات را یک وظیفه دینی و مسئولیت اجتماعی عنوان کرد و یادآور شد: بر این اساس فرار از مالیات جرم و گناه است و باید تبعات جبران‌ناپذیر عدم وصول مالیات بر اقتصاد کشور برای آحاد مردم تبیین شود.

کد خبر: ۳۱٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha