۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
ثبت رکورد تولید ماهانه نیروگاه برق شهید مفتح همدان و نیروگاه گازی دورود
معاون تولید نیروگاه مفتح همدان خبر داد:

ثبت رکورد تولید ماهانه نیروگاه برق شهید مفتح همدان و نیروگاه گازی دورود

همدان - اختری؛ معاون تولید نیروگاه شهید مفتح از ثبت رکورد تولید ماهانه نیروگاه شهید مفتح همدان و نیروگاه گازی دورود در تیر ماه امسال خبر داد و گفت: طی چهار ماه نخست سال دو میلیون و ۹۴ هزار مگاوات انرژی در نیروگاه شهید مفتح تولید شد.

پژمان اختری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه رکورد تولید ماهانه نیروگاه شهید مفتح بارقم ۷۲۵ هزار و ۸۸۶ مگاوات در تیرماه ۹۹ به ثبت رسید، افزود: با توجه به نیاز شبکه سراسری و آمادگی واحدهای بخار و گازی شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح تمام واحدها از اوایل خرداد با حداکثر بار در مدار تولید بوده و هر دو بلوک نیروگاهی موفق شدند رکورد تولید ماهانه خود را از ابتدای راه اندازی در تیرماه امسال به ثبت برسانند.

وی افزود: رکورد تولید نیروگاه گازی دورود در تیرماه با افزایش قابل توجه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به رقم ۳۲ هزار و ۴۵۹ مگاوات به ثبت رسید.

پژمان اختری ضریب بار واحدها را ۹۸ درصد، ضریب آمادگی واحدها را ۱۰۰ درصد و شرایط واحدها در نیمه اول پیک تابستان را مطلوب عنوان کرد.

معاون تولید نیروگاه مفتح کسب این موفقیت را نتیجه همدلی و همراهی موجود در مجموعه دانست و بر ادامه این مسیر تاکید کرد.

وی آمادگی واحدهای نیروگاه را در پیک تابستان چشمگیر و بی سابقه اعلام کرد و گفت: با وجود گرمای هوا و شکسته شدن پیاپی رکورد مصرف برق در کشور واحدهای نیروگاه شهید مفتح با حداکثر بار و بدون یک مگاوات محدودیت در مدار هستند.

اختری عنوان کرد: ۳۱ تیرماه که رکورد مصرف برق در کشور با عبور از مرز ۵۸ هزار مگاوات به ثبت رسید، تولید انرژی به میزان هزار مگاوات در سامانه مرکز کنترل برای نیروگاه ثبت شده که ثبت این رقم برای نیروگاه همدان با عمر ۲۷ سال، عملکردی درخشان است.

معاون تولید نیروگاه مفتح با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم تأمین برق مورد نیاز کشور، همکاران خود در نیروگاههای مفتح و دورود را جهادگرانی دانست که علاوه بر حضور در جبهه تولید برق، در کنار جامعه سلامت جامعه در حال تلاش هستند.

وی گفت: ۱۰۰ درصد برق مورد نیاز استان همدان و برق شهرستان دورود در استان لرستان توسط واحدهای تحت پوشش شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح متشکل از نیروگاه حرارتی شهید مفتح در همدان و نیروگاه گازی دورود تأمین می‌شود.

کد خبر: ۳۱٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha