۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
گسترش روابط تجاری و اقتصادی منطقه آزاد اروند و ذی‌قار عراق
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد:

گسترش روابط تجاری و اقتصادی منطقه آزاد اروند و ذی‌قار عراق

آبادان- زمانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: آماده گسترش روابط تجاری و اقتصادی با استان ذی‌قار عراق هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، اسماعیل زمانی ظهر چهارشنبه در نشست مشترک استانداران استان‌های خوزستان و ذی‌قار و همچنین مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در استان خوزستان تولیدات اکسیژن وجود دارد و برای عقد قرارداد آمادگی داریم.

وی با بیان اینکه مراودات تجاری منطقه آزاد اروند بالا است، افزود: معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند را مامور می‌کنیم تا برای همکاری‌های دو طرف پیگیری‌های لازم را انجام دهد؛ در موضوع بازسازی، مواد غذایی و سایر موضوعات می‌توان همکاری‌های خوبی را انجام داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر اینکه آماده گسترش روابط تجاری و اقتصادی با استان ذی‌قار عراق هستیم، بیان کرد: امکان برگزاری نمایشگاه‌های مشترک تجاری و اقتصادی بین استان ذی‌قار عراق در منطقه آزاد اروند وجود دارد و چنانچه طرف عراقی علاقمند باشد می‌توانیم نمایشگاه تولیدات و ظرفیت‌های این منطقه را در آن استان برگزار کنیم.

زمانی در پایان گفت: امیدوارم پس از پایان بیماری کرونا مجددا شاهد حضور گردشگران عراقی در منطقه آزاد اروند باشیم.

شاهد توسعه اقتصادی و تجاری در روابط ایران و عراق هستیم
ناظم حمید الوائلی، استاندار ذی‌قار عراق نیز در این جلسه اظهار کرد: بعد از شیوع بیماری کرونا، در استان ذی‌قار با کمبود تجهیزات پزشکی و درمانی از جمله اکسیژن مواجه شدیم.

وی با تاکید بر اینکه بعد از سقوط نظام بعثی شاهد توسعه اقتصادی و تجاری و همکاری‌های گسترده در روابط عمیق بین ایران و عراق هستیم، عنوان کرد: نیاز روزانه استان ذی‌قار در ایام شیوع بیماری اپیدمی کرونا، ۲۰ تن اکسیژن است.

استاندار ذی‌قار عراق با اشاره به ضرورت همکاری های اقتصادی شرایط فعلی مبنی بر خرید تجهیزات پزشکی، افزود: ظرفیت ذخیره ۶۰ تن اکسیژن در این استان وجود دارد به همین دلیل از مسئولان استان خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند درخواست می‌کنیم در این خصوص به ما یاری رسانند.

کد خبر: ۳۱٬۴۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha