۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
عزم جدی مجلس برای مقابله با عدم عرضه مسکن
نماینده مردم ساوه در مجلس مطرح کرد

عزم جدی مجلس برای مقابله با عدم عرضه مسکن

سبزی، نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: در گذشته مالیات از خانه های خالی به هیچ وجه بازدارنده نبود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد سبزی، با اشاره به تصویب کلیات طرح دو فوریتی اصلاح قانون مالیات های مستقیم برای اخذ مالیات از خانه های خالی، گفت: تلاطمات و گرانی بازار مسکن به ویژه حوزه اجاره در شرایط کنونی یکی از مشکلات جامعه محسوب می شود، از این رو نمایندگان مجلس با تدوین طرح مذکور گام بزرگی را برای مدیریت بازار برداشتند.

عزم جدی مجلس برای مقابله با خانه های خالی و مبارزه با دلال بازی
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: آنقدر طرح اصلاح قانون مالیات های مستقیم برای اخذ مالیات از خانه های خالی مهم بود که پیشنهاد سلب فوریت از این طرح رأی نیاورد، از این رو مجلس عزم جدی برای مقابله با خانه های خالی و مبارزه با دلال بازی دارد.

قانون قبلی مالیات از خانه های خالی به هیچ وجه بازدارنده نبود
وی ادامه داد: در گذشته مالیات از خانه های خالی به هیچ وجه بازدارنده نبود، مثلا یک مسکن با ارزش یک میلیارد تومان در کل حدود یک میلیون تومان مالیات در سال پرداخت می کرد که با آن قانون مالکان به راحتی مساکن خود را خالی رها می کردند.

سبزی افزود: در طرح دو فوریتی اصلاح قانون مالیات های مستقیم برای اخذ مالیات از خانه های خالی، مالیات از این مساکن چند برابر خواهد شد و دیگر خالی نگه داشتن این مساکن برای مالک صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: حال اگر با اجرای قانون مالیات های مستقیم برای اخذ مالیات از خانه های خالی، حداقل چند درصد از مساکن خالی در کشور عرضه شود، این مسئله در تعدیل بازار بسیار اثرگذار خواهد بود.

کد خبر: ۳۰٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha