۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
پروژه راه آهن «اقلید-یاسوج» ۶ میلیارد تومان اعتبار دارد
در گفتگو با بازار عنوان شد

پروژه راه آهن «اقلید-یاسوج» ۶ میلیارد تومان اعتبار دارد

یاسوج- مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال جاری پروژه راه آهن «اقلید-یاسوج» شش میلیارد تومان اعتبار دارد گفت: این اعتبار در مقابل حجم عملیات اجرایی آن ناچیز بوده و در واقع به جایی نمی‌رسد.

پژمان نیک اقبالی در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: اتصال یاسوج به شبکه ریلی و آزاد راه شیراز به اصفهان دو طرحی است که برای کهگیلویه و بویراحمد دارای اهمیت حیاتی است.

وی با بیان اینکه طرح اتصال یاسوج به شبکه آزادراه ها و همچنین راه آهن برای جنوب کشور بسیار مهم است، گفت: طول این مسیر راه آهن ۱۴۰ کیلومتر بوده که اجرای ۲۰ کیلومتر آن به عنوان فاز اول ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نیک اقبالی اظهار داشت: ۱۴۰ کیلومتر این مسیر راه آهن، ۱۱ کیلومتر تونل دارد و با روند تزریق فعلی اعتبار به این پروژه، ساخت آن سالها طول می کشد.

وی اعتبار مورد نیاز این پروژه را یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: افزایش اعتبارات تزریقی این پروژه به سالی ۲۰۰ میلیارد تومان تکمیل پروژه را در پنج سال ممکن می کند.

نیک اقبالی افزود: کهگیلویه و بویراحمد پتانسیلهای بسیاری دارد و با توجه به منابع مهم این استان می توان محصولات صادراتی را با سیستم حمل و نقل ریلی راحت و سریع به مقصد رساند.

وی بیان داشت: این راه آهن، سبب تسهیل حمل و نقل بار و کمک به رونق اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد و توسعه گردشگری خواهد شد.

نیک اقبالی افزود: کلنگ این پروژه سال۹۵ به زمین زده شد و طبق برنامه‌ریزی‌ها، این پروژه دارای هفت ایستگاه، ۱۱ دستگاه تونل به طول ۲۰ کیلومتر و ۱۰ دهانه پل در قالب سه کیلومتر است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در افق ۲۰۱۵ راه‌آهن «اقلید- یاسوج» توان جابه‌جایی چهار میلیون تن‌بار و ۴۰۰ هزار مسافر را داشته باشد، گفت: این پروژه نیازمند تامین اعتبار بوده و باید روند اجرا تسریع شود.

کد خبر: ۲۹٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha