۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
رویداد مهندسی نفت تندگویان، سرمنشأ اثرگذاری در دیجیتال‌سازی میدان‌های نفت و گاز
رئیس دانشگاه صنعت نفت اعلام کرد

رویداد مهندسی نفت تندگویان، سرمنشأ اثرگذاری در دیجیتال‌سازی میدان‌های نفت و گاز

رئیس دانشگاه صنعت نفت گفت: دومین رویداد رقابتی مهندسی نفت تندگویان با استقبال بی‌نظیر دانشجویان و استادان روبه‌رو شد.

به گزارش بازار، محمد چهاردولی با بیان اینکه دومین رویداد رقابتی مهندسی نفت تندگویان (TPEC) با محوریت میدان‌های نفتی و گازی دیجیتال برگزار شد، توضیح داد: فراخوان برگزاری این رویداد از دهه فجر پارسال منتشر شد و با توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام‌شده، ۱۳۰ گروه از بخش‌های مختلف کشور شامل شرکت‌های دانش‌بنیان، نوآورا و فناور، گروه‌های دانشجویی و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها در دومین رویداد رقابتی مهندسی نفت تندگویان (TPEC) شرکت کردند.

وی افزود: در مرحله نخست و با داوری که انجام شد ۵۰ طرح به دومین رویداد رقابتی مهندسی نفت تندگویان (TPEC) راه یافتند، امیدواریم این رویداد سرمنشأ اثرگذاری شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان کشور در حوزه‌های دیجیتال‌سازی میدان‌های نفتی و گاز باشد.

طبق این گزارش، میدان نفتی دیجیتال (DOF) با استفاده از ترکیبی از فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی (AI)، اینترنت اشیا (IOT)، واقعیت افزوده، اتصال تلفن همراه و فضای ابری به اپراتورها کمک می‌کند تا در کمترین زمان با جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها درباره وقایع یک میدان واکنش صحیح و بهینه را انجام داده و تصمیم درست را بگیرند.

میدان نفتی دیجیتال موج بعدی تحول دیجیتال در صنعت نفت و گاز است که در مواجهه با رقابت شدید جهانی در این موج، سرمایه‌گذاری‌های زیادی در میدان نفتی دیجیتال از سوی شرکت‌های بزرگ در دنیا انجام شده است. به همین منظور، دومین دوره رویداد رقابتی مهندسی نفت شهید تندگویان (TPEC) در حوزه میدان نفتی دیجیتال با همکاری مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت، دانشگاه صنعت نفت و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب روز سه‌شنبه (۲۵ اردیبهشت) در دانشکده نفت اهواز برگزار شد.

در دومین دوره رویداد (TPEC) افزون بر حضور مسئولان پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت و دانشگاه صنعت نفت، مدیران و کارشناسان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت‌های دولتی ازجمله شرکت نفت و گاز اروندان و شرکت نفت و گاز پارس، و شرکت‌های خصوصی ازجمله شرکت خدمات مهندسی چاه‌پیمایی مهران، شرکت خدمات میدان‌های فنی آسماری و شرکت پادیاب تجهیز از این رویداد حمایت مالی و معنوی کردند.

رتبه‌بندی نهایی و اهدای جوایز طرح‌های برگزیده، در آیینی از سوی مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر: ۲۸۷٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha