۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
تحریم اقتصادی می‌تواند فرصت مناسبی را برای رشد بخش کشاورزی کشور فراهم کند
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری:

تحریم اقتصادی می‌تواند فرصت مناسبی را برای رشد بخش کشاورزی کشور فراهم کند

بهزادنسب، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری گفت: صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی با حمایت دستگاه‌های اجرایی و بکارگیری ظرفیت‌های درونزای تشکل‌ها و تولیدکنندگان و با انجام فعالیت‌های اثربخش، می توانند خلاءهای موجود در مسیر توسعه کشاورزی را پر کنند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، جانعلی بهزادنسب در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان تهران گفت: برای معرفی کارآمدی صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی ضروری است الگوهای به کار گرفته شده و نتایج فعالیت‌های اثر بخش مستندسازی شده و برای انتقال تجارب بین صندوق‌ها مورد بهره برداری های لازم قرار گیرد.

وی با تاکید بر این که شرایط تحریم اقتصادی می‌تواند فرصت مناسبی را برای رشد و توسعه بخش کشاورزی کشور فراهم کند، گفت: صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی تجربه‌ای بی‌بدیل در کشور هستند که توانسته‌اند علاوه بر تامین منابع مالی از طریق تلفیق منابع دولت و تولید کنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی، منجر به تشکیل سرمایه اجتماعی شوند و با ایجاد پیوند عمیق و تعریف شده با تشکل ها و تولیدکنندگان این بخش، بستر مناسبی را در مسیر توسعه پایدار کشاورزی و استقرار زنجیره ارزش فراهم سازند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی با بیان این که صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان تهران می‌تواند الگوهای مناسبی را در این بخش طراحی و عملیاتی کند، گفت: با توجه به تمرکز سرمایه، دانش و بازار مصرف در صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی، این صندوق‌ها می‌تواند الگوهای مناسبی را برای کسب و کار در بخش کشاورزی طراحی و عملیاتی کند.

بهزادنسب خاطرنشان کرد: جایگاه استان تهران در پیشبرد اهداف توسعه‌ای کشور ایجاب می‌کند، الگوهای کسب و کار در بخش کشاورزی با بهره‌مندی مناسب از ظرفیت‌های موجود در زمینه‌های سرمایه، دانش و بازار مصرف توسط صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی این استان تدوین و عملیاتی و با جلب نظر مساعد سیاستگذاران موجبات بیشتری را برای توسعه و تقویت صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی میسر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز در این دیدار اعلام کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان تهران با تامین ۴۰ هزار تن نهاده‌های مورد نیاز تشکل‌ها و تولید کنندگان بخش کشاورزی این استان و توزیع آن با قیمت مصوب در سال گذشته توانست موجب ایجاد و تقویت رضایتمندی آنان شود.

کریم ذوالفقاری خاطرنشان کرد: استان تهران با برخورداری از ۱۸۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۶ درصد از تولیدات محصولات این بخش را به خود اختصاص داده و در تولید تخم مرغ، سبزی و صیفی، گل شاخه بریده، قارچ خوراکی و گیلاس از رکورد خوبی برخوردار است و با بکارگیری روش‌های نوین آبیاری، صنایع تبدیلی و مکانیزاسیون توانسته است جایگاه خوبی را از لحاظ سطح بهره وری کسب کند.

در ادامه مصطفی جلیلی، رئیس هیات مدیره و حسن تاجیک خاوه، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان تهران درباره وضعیت، عملکرد و برنامه‌ها و فعالیت های اثربخش این صندوق گزارشی کوتاهی ارائه کردند.

کد خبر: ۲۸٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha