۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
نمایشگاه «طلایه داران اقتصاد مقاومتی» در سمنان افتتاح شد| افتتاح نیروگاه‌های برق خانگی
گزارش بازار؛

نمایشگاه «طلایه داران اقتصاد مقاومتی» در سمنان افتتاح شد| افتتاح نیروگاه‌های برق خانگی

سمنان- استان سمنان امروز میزبان دو رویداد مهم در زمینه اقتصاد و سازندگی شامل نمایشگاه و همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی و افتتاح بیش از ۲۰۰ نیروگاه کوچک مقیاس خانگی بود.

بازار، گروه استان‌ها: بسیج سازندگی در سال های اخیر در استان سمنان خدمات شایانی را در زمینه های اقتصادی، محرومیت زدایی، آبرسانی، کمک به نیازمندان، عمرانی و آبادانی و حتی اشتغال زایی و حمایت از تولید انجام داده است.

استان سمنان امروز میزبان دو رویداد مهم در زمینه اقتصاد و سازندگی شامل همایش و نمایشگاه طلایه داران اقتصاد مقاومتی و افتتاح بیش از ۲۰۰ نیروگاه کوچک مقیاس خانگی بود و سردار فدوی جانشین سپاه کشور و همچنین سردار زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور نیز مهمان این دو رویداد مهم اقتصادی بودند.

در گزارشی نگاهی به این دو رویداد و همچنین تحولاتی می اندازیم که امروز با حضور مسئولان سپاه و بسیج سازندگی در استان سمنان در زمینه محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، رفع موانع تولید و همچنین حمایت از تولید به خصوص مشاغل خانگی و اشتغال صورت گرفته است.

محرومیت زدایی و کمک اقتصادی

امروز در نخستین برنامه حضور سردار فدوی و سردار زهرایی در استان سمنان شاهد افتتاح نیروگاه های برق خانگی در سطح روستاهای استان سمنان بودیم نیروگاه هایی که بسیج سازندگی با همکاری کمیته امداد و وزارت نیرو آنها را راه اندازی می کند و هدف آن هم محرومیت زدایی است.

رئیس بسیج سازندگی: دو هزار و ۸۶۴ نیروگاه کوچک مقیاس در سطح کشور راه اندازی شده است

در این طرح، خانه محرومان و نیازمندان میزبان پنل های خورشیدی می شود که با تسهیلات بانکی می توانند آنها را تامین کنند سپس برق تولیدی خانه ها توسط وزارت نیرو خریداری و نه تنها اقساط بانکی پرداخت می شود بلکه کمک خرجی هم برای خانواده ها ایجاد خواهد شد به این ترتیب تلاش می شود تا از فضای بلااستفاده خانه های مناطق محروم و کمتر برخوردار روستایی استان بهره اقتصادی برد.

این نیروگاه ها همچنین سبب می شود تا بتوانیم شاهد تامین برق مورد نیاز استان سمنان نیز باشیم چرا که وزارت نیرو و مشخصاً شرکت برق استان سمنان، برق تولیدی این نیروگاه ها را وارد مدار توزیع در سراسر استان خواهد کرد و همه از آن منتفع می شوند.

نمایشگاه «طلایه داران اقتصاد مقاومتی» در سمنان افتتاح شد| افتتاح نیروگاه‌های برق خانگی

راه اندازی نیروگاه‌های کوچک مقیاس

سردار محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور در مراسم آئین افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در سطح روستاهای استان سمنان که در بخش درجزین برگزار می شد، ضمن اشاره به اجرای این طرح در سراسر کشور، گفت: دو هزار و ۸۶۴ نیروگاه کوچک مقیاس در سطح کشور راه اندازی شده و تلاش داریم که در سال جاری این تعداد را بیشتر هم کنیم.

فرمانده سپاه سمنان: طی تفاهم نامه ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس ساخته می شود

وی با بیان اینکه امروز در استان سمنان شاهد افتتاح ۲۱۳ نیروگاه کوچک مقیاس روستایی هستیم، افزود: این طرح با همکاری خوب مسئولان استان سمنان در زمینه استانداری، وزارت نیرو، کمیته امداد، بسیج و سپاه اجرایی شده که جای قدردانی است.

تامین برق کارخانه ها

سردار منصور شوقانی فرمانده سپاه استان سمنان نیز از طرح نیروگاه های کوچک مقیاس خانگی به عنوان یکی از طرح های خوب محرومیت زدایی در استان یاد کرد و گفت: در سال جاری تلاش می کنیم تا شش نیروگاه در کارخانجات استان سمنان نیز راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه طی تفاهم نامه ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس عمدتاً در مناطق کمتر برخوردار راه اندازی خواهد شد، ابراز کرد: امروز و در گام اول ۲۱۳ نیروگاه با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

فرمانده سپاه استان سمنان همچنین بیان کرد: سازمان بسیج سازندگی آمادگی دارد تا با تمام شرکت های تولیدی و کارخانه های تولیدی که امکان تامین برق مورد نیاز خود را داشته باشند، تفاهم نامه همکاری در راستای ایجاد نیروگاه، منعقد کند.

نمایشگاه «طلایه داران اقتصاد مقاومتی» در سمنان افتتاح شد| افتتاح نیروگاه‌های برق خانگی

نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و اشتغال در سمنان

پس از افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در سطح روستاهای استان سمنان، مسئولان سپاه و بسیج سازندگی کشور به محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سمنان رفتند تا رویداد مهم اقتصاد مقاومتی را افتتاح کنند. نمایشگاه اقتصاد مقاومتی استان با موضوع اشتغال، رفع موانع تولید، تولید به خصوص مشاغل خانگی و بومی و ... از امروز به روی علاقمندان گشوده شده است.

سردار علی فدوی جانشین سپاه کشور در مراسم افتتاح این نمایشگاه و رویداد اقتصادی با بیان اینکه نهضت آبرسانی به روستاها توسط قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) در حال انجام است، گفت: آبرسانی به روستاها در کنار مهاجرت معکوس و نگه داشت جمعیت در روستاها، سبب رونق تولید و اشتغال نیز می شود.

فرمانده سپاه سمنان: در قالب نهضت ملی مسکن در سراسر استان سمنان دو هزار و ۹۶ واحد مسکونی توسط بسیج سازندگی در دست احداث است

سردار فدوی با بیان اینکه بسیج در غلبه بر مشکلات اقتصادی کشور، نقش اساسی دارد، تاکید کرد: امروز در این نمایشگاه گوشه ای از توانمندی های تولیدی و ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید را توسط بسیجیان در بخش های مختلف در استان سمنان شاهد هستیم.

ارتقای خدمت رسانی به مردم

جانشین فرمانده سپاه کشور با بیان اینکه ما تلاش خواهیم کرد تا هر روز سطح خدمات رسانی خود به مردم را افزایش دهیم، افزود: احیای تمامی قنوات کشور در دستور کار بسیج سازندگی کشور است تا بتوانیم شاهد کاهش مشکلات کم آبی به خصوص در روستاها باشیم.

فدوری همچنین با بیان اینکه موضوع اقتصاد و معیشت موضوع تمام وقت مردم است و باید به گونه ای اقدام کنیم که همه بدانند که ما در این جبهه نیز موفق می شویم، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند، رمز پیروزی کشور ما است.

نمایشگاه «طلایه داران اقتصاد مقاومتی» در سمنان افتتاح شد| افتتاح نیروگاه‌های برق خانگی

آبرسانی به مناطق محروم

فرمانده سپاه حضرت قائم (عج)‌ استان سمنان نیز در مراسم افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی آبرسانی به مناطق را یکی از دستاوردهای خوب بسیج سازندگی در استان دانست و گفت: طرح آبرسانی به مناطق محروم طی سنوات گذشته و امسال هدفگذاری شده و خوشبختانه شاهد آبرسانی و رفع مشکلات ده ها روستای استان هستیم.

سردار منصور شوقانی با بیان اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین تامین آب مورد نیاز کشاورزان در سراسر استان سمنان طرح های خوبی در دست اجرا است، تاکید کرد: طرح آبخیز تا جالیز با حمایت و همراهی دستگاه های اجرایی استان سمنان در دست انجام است.‌

فرمانده سپاه سمنان: فعال سازی یک هزار و ۱۵۰ صندوق ارائه خدمت در استان سمنان

وی با بیان اینکه هم اکنون در قالب نهضت ملی مسکن در سراسر استان سمنان دو هزار و ۹۶ واحد مسکونی توسط بسیج سازندگی در دست احداث است، افزود: ۶۸۰ تفاهم نامه همکاری مشترک میان بسیج سازندگی با دستگاه های مختلف اجرایی در زمینه های مختلف خدمت رسانی، عمرانی و ... منعقد شده است.

اشتغال زایی توسط بسیج سازندگی

فرمانده سپاه استان سمنان با اشاره به طرح های اشتغال زایی و حمایت از طرح های تولیدی در استان به خصوص در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته، گفت: سه هزار و ۱۰۰ مورد اشتغال زایی در استان توسط بسیج سازندگی و سپاه با اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ مناطق روستایی و توسعه مشاغل خانگی، ایجاد شده است.

شوقانی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی، فعال سازی یک هزار و ۱۵۰ صندوق ارائه خدمت است، ابراز کرد: بحث احداث و مرمت راه روستایی از دیگر خدمات بسیج سازندگی استان است که تا کنون روستاهای پرشماری از آن بهره مند شده اند.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی با اتکا به جوانان مومن انقلابی در عرصه های مختلف سازندگی ، محرومیت زدایی ، مسکن و سایر موارد در کنار و در خدمت مردم بوده است، افزود: با کمک بسیج اصناف، مهندسان، صنایع و ... ده ها مشکل از کارخانه ها و کارگاه ها و مشاغل کوچک و بزرگ در استان حل شده است.

سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان نیز در مراسم افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و در سخنانی کوتاه ضمن بیان اینکه این استان در زمینه های مختلف تولید دارای رتبه های ارزشمند است، گفت: اقدامات خوبی در حوزه آبرسانی به روستاها توسط بسیج سازندگی انجام شده است.

کد خبر: ۲۸۶٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha