۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
اذعان آمریکا به شکست تحریم‌هایش در محدود کردن صادرات نفت ایران به شرق آسیا

اذعان آمریکا به شکست تحریم‌هایش در محدود کردن صادرات نفت ایران به شرق آسیا

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا که در سفری چهار روزه به دو کشور شرق آسیا به سر می‌برد، به شکست سیاست‌های تحریمی واشنگتن در زمینه محدود کردن صادرات نفت ایران به کشورهای این منطقه اذعان کرد.

به گزارش بازار، «برایان نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، تلویحا با گفتن این که آمریکا شاهد انتقال نفت ایران به نزدیکی سنگاپور و در منطقه است، به شکست سیاست‌های تحریمی آمریکا در محدود کردن صادرات نفت ایران اشاره کرد.

دولت پیشین آمریکا پس از خروج از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ که به موجب آن، ایران در ازای لغو تحریم‌ها برنامه هسته‌ای خود را محدود کرده بود، ضمن بازگردانی تحریم‌های پیشین علیه ایران، تحریم‌های جدیدی نیز علیه ایران اعمال کرد. این تحریم‌ها شامل تحریم‌هایی علیه صادرات نفت ایران نیز بود.

خبرگزاری رویتر در این باره گزارش داد: نلسون که به سفری چهار روزه به سنگاپور و مالزی رفته است، گفت که آمریکا ظرفیت ایران برای انتقال نفت خود را متکی به خدمات‌دهندگان مستقر در مالزی می‌داند. وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت که هدف سفر نلسون مقابله با درآمدزایی ایران و تامین مالی نیروهای نیابتی آن است.

این در حالی است که مقامات ایران ادعای آمریکا مبنی بر تامین مالی گروه‌های مقاومت منطقه، عرضه تسلیحات به آن‌ها و کنترل اقداماتشان را رد کرده و گفته‌اند که آن‌ها مستقل و طبق صلاحدید خود عمل می‌کنند.

این خبرگزاری در ادامه نوشت که سفر نلسون در برهه‌ای انجام شده است که وزارت خزانه‌داری آمریکا تمرکز خود بر تامین مالی گروه‌های شبه‌نظامی از طریق جنوب شرقی آسیا، از جمله به واسطه درآمدزایی و قاچاق نفت ایران را افزایش داده است.

نلسون به خبرنگاران گفت که آمریکا در تلاش است مانع تبدیل شدن مالزی به قلمروی شود که گروه حماس بتواند در آن درآمدزایی کند، سپس این پول‌ها را انتقال دهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ماه گذشته، تحریم‌هایی را علیه چهار شرکت مالزیایی به اتهام حمایت از تولیدات پهپادی ایران اعمال کرد.

این معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت که تحریم‌ها و تدابیر کنترل صادرات علیه روسیه پیشرفت داشته است. به گفته او، سقف قیمت نفت روسیه، ظرفیت مسکو برای کسب سود از فروش نفت را کاهش داده و موجب حفظ ثبات در بازار جهانی انرژی شده است.

کد خبر: ۲۸۶٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha