۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
تعطیلی شنبه به نفع تولید و تجارت کشور است
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران:

تعطیلی شنبه به نفع تولید و تجارت کشور است

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، انتخاب روز پنجشنبه به عنوان دومین روز تعطیلی هفته را اقدامی بازدارنده توصیف کرد و گفت: این انتخاب موجب اختلال در روند تولید و تجارت می‌شود.

به گزارش بازار، از آنجایی که موضوع تعیین دو روز تعطیلی کشور در دستورکار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفته است، رئیس اتاق ایران در نامه‌های جداگانه به دفتر رهبری، دولت و مجلس انتظار بخش خصوصی را انتخاب روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیل هفته، عنوان کرد.

در این ارتباط فعالان اقتصادی معتقدند محیط کسب‌وکار کشور از یک سو و روند تجارت کشور از سوی دیگر تحت تأثیر این انتخاب قرار می‌گیرند و شاهد اختلال در آنها خواهیم بود.

علیرضا خامه‌زر، رئیس اتاق بیرجند نیز تعطیلی روزهای جمعه و شنبه را خواستار شد و گفت: اگر روزهای پنجشنبه و جمعه را به عنوان روزهای تعطیل هفته انتخاب کنیم، طبق مطالعات کارشناسی انجام شده برابر با ۲۲ میلیارد دلار به تجارت کشور آسیب وارد می‌شود.

او تأکید برخی روی تعطیلی پنجشنبه را امری بازدارنده و اختلال‌زا در روند تولید و تجارت عنوان کرد و افزود: حتی کشورهای همسایه و اسلامی نیز این ساماندهی در تعطیلات را انجام دادند و هماهنگی بیشتری با نظام مالی و اداری جهانی پیدا کردند که در روند فعالیت‌های تجاری آن‌ها مؤثر بوده است.

این فعال اقتصادی قطعی ارتباط فعالان اقتصادی ایرانی با جهان طی ۴ روز در صورت انتخاب پنجشنبه و جمعه به عنوان روزهای تعطیل هفته را به ضرر اقتصاد کشور ارزیابی کرد و خواستار توجه ویژه نمایندگان مجلس به این امر شد.

کد خبر: ۲۸۳٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha