۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲
رشد ۳۰۰ درصدی مشارکت مردمی در حساب ١٠٠ امام| تامین ۲۳۹ سرپناه برای محرومان
مدیر حساب ١٠٠ امام در بنیاد مسکن مطرح کرد

رشد ۳۰۰ درصدی مشارکت مردمی در حساب ١٠٠ امام| تامین ۲۳۹ سرپناه برای محرومان

حاجی، مدیر حساب ١٠٠ امام در بنیاد مسکن استان تهران با بیان اینکه مشارکت مردمی در حساب ١٠٠ امام سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشت گفت: کمک مردم به حساب ۱۰۰ امام فقط نقدی نیست.

بازار؛ گروه راه و مسکن: حامد حاجی مدیر حساب ١٠٠ امام در بنیاد مسکن استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حساب ۱۰۰ امام خمینی، حسابی یکتا و متمرکز است گفت: به لطف خدا در سال گذشته مشارکت مردم در کمک به حساب ۱۰۰ امام افزایش داشت به طوریکه این مشارکت و این کمک در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰۰ درصد رشد داشت.

ورودی‌ و مشارکت مردمی به حساب ۱۰۰ امام در استان تهران ٣٠٠ درصد افزایش یافت و درسال گذشته میزان واریز وجه نقد به این حساب از سوی خیرین ۵.۵ میلیارد تومان بود

وی با بیان اینکه حساب ۱۰۰ اما یک شماره حساب برای تمام استان‌ها است و متولی آن نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن است ادامه داد: در سال گذشته با مشارکت مردم و خیرین ورودی‌ و مشارکت مردمی به حساب ۱۰۰ امام در استان تهران ٣٠٠ درصد افزایش یافت و درسال گذشته میزان واریز وجه نقد به این حساب از سوی خیرین ۵.۵ میلیارد تومان بود.

او اضافه کرد: البته کمک مردم به حساب ۱۰۰ امام فقط نقدی نیست بلکه به صورت غیر نقدی ٣ هزار متر مربع زمین به ارزش ۳۰ میلیارد تومان به بنیاد مسکن هبه شد که از این محل ۲۳۹ سرپناه برای محرومان تامین و ۳۰ واحد روستایی برای محرومان احداث شد.

خیرین مسکن ساز با مراجعه خود به ادارات بنیاد مسکن با استفاده از دستگاه پوز تعبیه شده مشارکت خود را نشان می دهند. این اقدام باعث کاهش قیمت تمام شده مسکن نیز می شود

حاجی افزود: به کمک مردم و انجمن خیرین مسکن ساز موفق شدیم که مسکن احداث کنیم. به همین دلیل خیرین مسکن ساز با مراجعه خود به ادارات بنیاد مسکن با استفاده از دستگاه پوز تعبیه شده مشارکت خود را نشان می دهند. این اقدام باعث کاهش قیمت تمام شده مسکن نیز می شود.

وی خاطر نشان کرد: در برخی مواقع برخی خیرین مسکن ساز علاوه بر دادن نیروی کار رایگان در پروژه‌های عمرانی بنیاد مسکن و مشغول به کار شدن آنها در پروژه ها، برخی خدمات مهندسی رایگان و حتی مصالح ساختمانی رایگان نیز می تواند در کاهش قیمت تمام شده مسکن کمک کند.

وی گفت: برای مصرف منابع حساب ۱۰۰ امام ۶ سرفصل از جمله تجهیز مساکن محرومان، تعمیر واحدهای مسکونی افراد نیازمند، پرداخت بخشی از رهن و اجاره مستاجران تعریف شده که تا کنون برای بسیاری از موارد از منابع حساب ۱۰۰ امام استفاده شده‌ است.

حساب ۱۰۰ امام برای سرمایه‌گذاری وارد پروژه‌ها نمی‌شود. تلاش ما با این هدف که در این ۴۰ سال نیز به آن پایبند بودیم ساخت مسکن برای محرومان و تامین آن برای نیازمندان بوده است

حاجی در پاسخ به این پرسش که آیا از مبالغ ورودی به حساب ۱۰۰ امام به عنوان سرمایه گذاری استفاده می شود؟ تاکید کرد: حساب ۱۰۰ امام برای سرمایه‌گذاری وارد پروژه‌ها نمی‌شود. تلاش ما با این هدف که در این ۴۰ سال نیز به آن پایبند بودیم ساخت مسکن برای محرومان و تامین آن برای نیازمندان بوده است.

کد خبر: ۲۸۲٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha