۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
پیش بینی افزایش درآمد نماد فرابورس در مجمع/ بازارگردان جدید برای سهم فرابورس انتخاب خواهد شد
بازار از مجمع نماد فرابورس گزارش می دهد؛

پیش بینی افزایش درآمد نماد فرابورس در مجمع/ بازارگردان جدید برای سهم فرابورس انتخاب خواهد شد

مدیرعامل فرابورس از انتخاب بازارگردان برای نماد فرابورس خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، مجمع نماد فرابورس از ساعت ۱۵آغاز شده است، در این مجمع مدیرعامل فرابورس ایران از افشای اطلاعات بااهمیت در سامانه کدال از سوی شرکت فرابورس ایران در دقایقی پیش خبر داد و گفت: قرارداد لایسنس و سرویس پشتیبانی سامانه معاملات بازارمتشکل معاملات ارزایران ‏نهایی شده و ۱۸.۷۵ درصد از درآمدهای کارمزد معاملات تسویه این بازار، سهم فرابورس ایران است.‏فرابورس دردوماهه اخیر ۴۸ میلیون بار تراکنش داشته وکل سال ۹۸  تنها ۷۲ میلیون بار بوده است.

مدیر عامل فرابورس ادامه داد: در اواخر خرداد ظن دستکاری در قیمت فرابورس اتفاق افتاده و به همین علت نماد بسته شد، با این حجم از استقبال از بازار سرمایه و تراکنش های بالا هسته معاملات فرابورس فشار زیادی را تحمل کرده اما در این زمینه به فناوری های گرانقدری رسیده ایم.

امیر هامونی درباره اظهارات در سال ۹۸ که ارزش نماد فرابورس را پایین تر از قیمت آن زمان دانسته بود، توضیح داد: در سال ۹۸ قیمت  سهم سه برابر ارزش آن قیمت گذاری شده بود، برای همین عامل آن اظهارات بیان شد، ما هیچ کنترلی روی سهم نداریم، مشکل فرابورس نداشتن یک بازارگردان برای سهم بود که این امر تقویت خواهد شد تا نماد فرابورس مانند سال گذشته رشد خوبی کند.

وی افزود: در بازار پایه در سال ۹۸ هیجان بسیار کاذبی رخ داده بود و ناگزیر بودیم تغییراتی در اواسط سال ۹۸ در این بازار اجرایی کنیم.صندوق توسعه به همت بزرگان بازار انجام شده است و منابع فرابورس ۳۰ درصد به آن صندوق واریز می شود این صندوق هم اکنون هفت هزار میلیارد تومان اندوخته است، در هلدینگ های طبقNAV تحلیل می شود، از این به بعد فرابورس هم EPS خواهد داشت هم NAV ، یک سرمایه گذاری جدید برای فرابورس ایجاد شده است.

هامونی ادامه داد: بعد از شهادت سردار سلیمانی ۱۴ هزار میلیارد تومان برای جمع کردن بحث بازار هزینه کردیم.این گونه نیست که این صندوق فقط هزینه کند، بلکه در روزهای ریزشی سهام می خرد و در روزهای سبز می فروشد، از محل کارمزد برای این صندوق هم درآمد کسب خواهیم کرد.در باز و بسته کردن نمادها دست ما بسته است و طبق قانون انجام می شود. در فرابورس نباید صرفا به کارمزد معاملات شویم و فرابورس باید از محل های دیگری هم درآمدزایی کند.

طبق تصمیم هیئت مدیره فرابورس، حداقل تقسیمی سود  نماد فرابورس بین سهامداران ۱۲ تومان و سقف آن ۱۸ است، به ازای هر سهم برای سهامداران این سود تقسیم خواهد شد، در این افزایش سرمایه به ازای هر سهم یک سهم به سهامداران افزوده می شود، و قیمت سهام نصف خواهد شد.احتمالا یک افزایش سرمایه دیگر در نیمه دوم سال ۹۹ داشته باشیم و آن افزایش سرمایه با ارائه حق تقدم خواهد بود.

کد خبر: ۲۸٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha