۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۲
حمایت از سرمایه گذاری در محور تاریخی شمال اصفهان| ساخت صنایع دستی در ایستگاه های مترو به شکل زنده
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی مطرح کرد؛

حمایت از سرمایه گذاری در محور تاریخی شمال اصفهان| ساخت صنایع دستی در ایستگاه های مترو به شکل زنده

اصفهان-شالبافان، معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی گفت: رویکرد ما حمایت از سرمایه گذاری در محورهای تاریخی شرق و شمال و دیگر نقاط اصفهان است و در این راستا سرمایه گذاری در ارگ مورچه خورت پیشنهاد می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اصغر شالبافان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گردشگری اصفهان برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار کرد: از سوی دیگر اصفهان یک سوم صنایع دستی دنیا را دارد، از این رو ترکیب هنر دست هنرمندان در بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری و صنایع دستی، اصفهان را در شرایط ویژه برای جذب گردشگر قرار می دهد؛ جایی که بسیاری از کشورهای پیشرفته در زمینه گردشگری به خودی خود گاهی عنصر چندانی برای عرضه نداشته اند.

وی افزود: امسال علاوه بر برپایی کارگاه های صنایع دستی در کشور از جمله کاشان، کارگاه هایی ویژه در خود شهر اصفهان داشتیم؛ به نوعی که ۵۰ هنرمند، ۲۶ رشته صنایع دستی اصفهان را در ایستگاه های مترو تهیه و اجرای آن را به شکل زنده در معرض دیدگردشگران گذاشتند.

کمپ گردشگری فدک بدون آمار گازگرفتگی و نمونه در کشور

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به استقبال بالای گردشگران از سفر به استان اصفهان بیان کرد: علاوه بر هتل ها و اقامتگاه های مختلف و مدارس، اصفهان هر ساله با کمپ گردشگری فدک از مسافران استقبال می کند که این کمپ برای بازرسی و امنیت بیشتر گردشگران و خدمات و نحوه تامی امنیت مسافران در آن برای کشور الگو محسوب می شود.

وی با بیان اینکه هبازرسی های شبانه رووی برای جلوگیری از گازگرفتگی در چادرهای مستقر در این کمپ اعمال می شود، بیان کرد: امسال در هفته اول سفرهای نوروزی، ۲۲ درصد مرگ و میرهای ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در سطح کمپ‏ های سراسر کشور افزایش یافته است، این در حالی است که این آمار در کمپ گردشگری فدک صفر بوده است.

شالبافان با بیان اینکه این کار با روش پیشرفته و با کمک یک پهباد انجام می شود که میزان حرارت و گرمای چادرهای مسافران را با حرکت بر فراز چادرها کنترل می کند، گفت: و در صورتی که سیستم کنترل ایمنی کمپ با حرارت غیر طبیعی در چادرهای مسافرتی هشدار دهد، به مسافران پیش از اتفاق تذکر داده می شود.

وی برپایی زمینه های گردشگری بهتر در اصفهان را الگو بر شمرد و تاکید کرد: با توجه به مشکل خشکسالی در اصفهان در سالهای اخیر، حمایت از توسعه گردشگری در محور تاریخی شرق اصفهان در راستای توسعه توامان گردشگری و اقتصاد منطقه مدنظر قرار گرفته است.

سرمایه گذاری در بافت های تاریخی اصفهان

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه شمال و دیگر نقاط اصفهان نیز امکان سرمایه گذاری در این راستا وجود دارد، بیان کرد: ارگ تاریخی روستای مورچه خورت دارای برج و بارو، مسجد، امامزاده، خانه های تاریخی، حمام، راسته بازار ( بازارچه) و گذرهای متعدد تاریخی است، چنین گنجینه هایی در سرتاسر دنیا به شدت مورد استقبال گردشگران است.

وی با تاکید بر این موضوع که در کل استان اصفهان ارگ های تاریخی زیادی وجود دارد که باید پیش از تخریب مورد بازسازی و حمایت قرار گیرد، تاکید کرد: ارگ مورچه خورت دارای مشکل مالکیتی است که در صورت رفع این مشکل آمادگی حمایت از سرمایه گذاری در این ارگ عظیم را داریم.

کد خبر: ۲۸۰٬۶۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha