۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
استخدام و بورسیه دانشجویان دانشگاه صنعت نفت تسهیل می‌شود
رئیس دانشگاه صنعت نفت:

استخدام و بورسیه دانشجویان دانشگاه صنعت نفت تسهیل می‌شود

رئیس دانشگاه صنعت نفت گفت: در تلاشیم با حمایت وزارت نفت کارآموزی و کارورزی در واحدهای صنعتی افزایش و کیفیت فارغ‌التحصیلان ارتقا یابد.

به گزارش بازار، محمد چهاردولی با اشاره به عملکرد دانشگاه صنعت نفت در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های پیش روی این مجموعه گفت: پارسال تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه MGIMO روسیه امضا شد که بر اساس آن از مهرماه ۱۴۰۳ باید دانشجو دو مدرکه در رشته‌های کارشناسی ارشد انتخاب کنیم و تفاهم‌نامه‌هایی نیز با دانشگاه نفت و گاز بصره و دانشگاه صنعتی جنوب امضا شد که طبق آنها تبادل استاد و دانشجو خواهیم داشت و با مهیا شدن زیرساخت‌ها و توسعه ارتباطات، دانشجویان عراقی در دانشگاه صنعت نفت مشغول تحصیل می‌شوند.

وی اظهار کرد: با حمایت معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری و بین‌الملل وزارت نفت در حوزه‌های مختلف بین‌المللی مانند نمایشگاه‌های کتاب بغداد، نمایشگاه نفت و گاز بصره و نمایشگاه‌های قزاقستان و پاکستان به‌منظور توسعه ارتباط بین‌المللی حضور یافتیم، همچنین از معاونت بین‌الملل وزارت نفت درخواست کردیم در مذاکره با کشورهای دیگر دانشگاه صنعت نفت را یکی از مراکز تبادل دانش و علم معرفی کند.

رئیس دانشگاه صنعت نفت با بیان اینکه توسعه تبادلات علمی به پویاتر شدن و ارتقای سطح علمی دانشگاه صنعت نفت و ایجاد فرصت برای کشور منجر می‌شود، گفت: اگر بتوانیم برنامه دو مدرکه را با دانشگاه روسی برگزار و اجرا کنیم، سبب جهش مطلوب در رشته‌های دانشگاه می‌شود.

چهاردولی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۲ تلاش کردیم خلأ ایجادشده بین دانشگاه و بدنه صنعت نفت پر شود، تأکید کرد: در این زمینه نشست‌های بسیار زیادی برگزار و تفاهم‌نامه و توافق‌نامه‌هایی با صندوق نفت، هلدینگ خلیج فارس، شرکت‌های خصوصی، پژوهشگاه صنعت نفت موسسه علمی مطالعات و... به‌منظور توسعه فعالیت‌های پژوهشی و علمی امضا شد.

وی اظهار کرد: با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، پالایشگاه نفت آبادان و شرکت نفت و گاز اروندان قراردادهای باارزشی بر مبنای تسهیل مسیر اجرای پروژه‌های پژوهشی امضا شد و با شرکت ملی حفاری و نفت مناطق مرکزی در حال مذاکره هستیم.

رئیس دانشگاه صنعت نفت با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با ۱۰ شرکت پالایشی و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، افزود: طبق این تفاهم‌نامه، دانشجویان دانشگاه صنعت نفت مورد توجه این شرکت‌ها قرار می‌گیرند و امکان استخدام آنها پس از طی فرآیند قانونی فراهم می‌شود.

چهاردولی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ شاهد حضور معاونان وزیر نفت در دانشگاه صنعت نفت بودیم که این نویدبخش رشد و مورد توجه قرار گرفتن این دانشگاه است.

وی با اشاره به رویداد رقابتی مهندسی نفت شهید تندگویان توضیح داد: نخستین مرحله از این رویداد سال ۱۴۰۲ برگزار شد و دومین مرحله نیز امسال برگزار می‌شود. موضوع این رویداد مهم میدان نفتی دیجیتال است که شرکت‌های مختلف در دیگر کشور در حال انجام آن هستند و ما باید این عقب‌افتادگی را جبران کنیم. هدف از برگزاری این رویداد شناسایی شرکت‌ها و بازیگران صاحب‌نظر در این عرصه است.

رئیس دانشگاه صنعت نفت با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ اقدام‌های خود را در زمینه ارتقای سطح علمی و دانش دانشجویان و دانشگاه صنعت نفت ادامه می‌دهیم، افزود: توسعه زیرساخت‌ها، رفع موانع برای جذب هیئت علمی و افزایش کیفیت ورودی‌های تازه با مشوق‌های مالی از جمله این اقدام‌هاست.

چهاردولی تصریح کرد: در تلاشیم با حمایت وزارت نفت کارآموزی و کارورزی در واحدهای صنعتی افزایش و کیفیت فارغ‌التحصیلان ارتقا یابد، همچنین با توجه به فرصت‌هایی که به‌تازگی در کشور ایجاد شده در تلاشیم این فرصت‌ها را به دانشگاه صنعت نفت تسری دهیم تا مسئله استخدام و بورسیه برای دانشجویان آسان‌تر شود.

وی در پایان ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: سال ۱۴۰۳ ان‌شاءالله سالی است که دانشگاه صنعت نفت جایگاه واقعی خود را در وزارت نفت و صنعت نفت بیابد.

کد خبر: ۲۸۰٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha