۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۶
گسترش گردشگری در شرق اصفهان در راستای توسعه اقتصادی منطقه| اجرای تورهای صنایع دستی
معاون وزیر میراث فرهنگی خبر داد؛

گسترش گردشگری در شرق اصفهان در راستای توسعه اقتصادی منطقه| اجرای تورهای صنایع دستی

اصفهان-معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت:با توجه به قدمت تاریخی محور شرق اصفهان،باید تلاش کنیم با رویکرد توسعه گردشگری به حمایت از این سرمایه های عظیم تاریخی پرداخته و به توسعه اقتصادی آن کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، علی‌اصغر شالبافیان در جمع خبرنگاران، با ابراز خرسندی از ثبت جهانی آئین افطار و نوروز در فهرست میراث بشری اظهار کرد: میزان رضایت گردشگران اصفهانی از خدمات ارائه شده بسیار خوب رزیابی شده است و این امر می تواند الگویی برای کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه شناخته میراث های ملموس و ناملموس کشور و نگهداری از آنها باید برای عموم مردم فرهنگسازی شود، افزود: اصفهان همیشه در زمینه فراگیر شدن ارزش دادن به میراث فرهنگی الگو بوده است و باید این روند با به کارگیری جوانان حفظ شود.

خدمت رسانی به گردشگران به شکل خلاقانه و با برگزاری رویدادهای مختلف

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور تاکید کرد: تعامل همه نهادها برای خدمت رسانی به گردشگران به شکل خلاقانه و با برگزاری رویدادهای مختلف از جمله مهم ترین سیاست های وزارت میراث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه تنوع رشته های صنایع دستی در کشور ما و اصفهان بسیار زیاد است به نوعی که نصف جهان یک سوم رشته های صنایع دستی دنیا را دارد، تاکید کرد: در این راستا اجرای تورهای کارگاه گردی صنایع‌دستی در دستور کار قرار گرفته است.

شالبافان با اشاره به تشکیل چهار شهرستان در محور شرق اصفهان گفت: با توجه به قدمت تاریخی این محور، باید تلاش کنیم با رویکرد توسعه گردشگری هم به حمایت از این سرمایه های عظیم تاریخی بپردازیم و هم با توجه به امتداد خشکسالی و محدودیت آب در منطقه به توسعه اقتصادی منطقه کمک کنیم.

کد خبر: ۲۸۰٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha