۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۸
برپایی نمایشگاه صنایع دستی کاشان|نساجی سنتی شهرستان معرفی می شود
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

برپایی نمایشگاه صنایع دستی کاشان|نساجی سنتی شهرستان معرفی می شود

اصفهان - دانایی فر؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان ، از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی به مناسبت عید نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان خبر داد.

احمد دانایی فر در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اهمیت برپایی بازارچه های صنایع دستی در رونق اقتصاد گردشگری اظهار کرد: برپایی این غرفه‌ها تنوع در بسته سفر گردشگرانی که به قصد بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه های طبیعی به شهرستانی سفر و یا از آن عبور می کنند را دارد.

وی افزود: نمایشگاه صنایع‌دستی به مناسبت عید نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان با بیش از ۱۰ غرفه در بازارچه صنایع‌دستی واقع در طبقه بالایی مرکز هنرهای سنتی برگزار شده است.

وی افزود: رشته‌های نساجی سنتی، گلیم‌بافی،رودوزی سنتی، سفال و سرامیک، فیروزه کوبی، قلم‌زنی، میناکاری، منبت چوب، زیورآلات سنتی و تراش سنگ در این نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشانبا بیان اینکه نساجی سنتی کاشان بسیار معروف است که در این نمایشگاه به معرفی آن می پردازیم، افزود: تپه های سیلک به عنوان نخستین خاستگاه تمدن بشری شناخته می شود و در کاوش های باستان شناسی در این منطقه، ظروف سفالی با نشانه هایی از بافت پارچه روی آن دیده شده است.پ

صنعت نساجی با پیشینه ۴ هزار ساله در کاشان

وی با بیان اینکه بافت پارچه در این شهرستان در دوران صفویه به اوج رسیده است، گفت: با توجه به این پیشینه یعنی وجود صنعت نساجی در حدود چهار هزار سال قبل در این منطقه، شهرستان کاشان‌ به‌عنوان شهر جهانی نساجی سنتی معرفی‌ شد.

گفتنی است هنرهایی همچون مخمل‌بافی، شعربافی، بافت فرش کاشان، قالی‌بافی، زیلوبافی، گیوه‌بافی، رنگ‌رزی سنتی و بافت فرش جوشقان از جمله آثار ثبت‌شده در فهرست میراث ناملموس کشور مرتبط با نساجی سنتی هستند.

نمایشگاه صنایع‌دستی کاشان نمایشگاه با بیش از ۱۰ غرفه از فردا نهم فرودین ماه تا بیستمین روز از از بهار میزبان گردشگران نوروزی است.

کد خبر: ۲۸۰٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha