۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰
۶۰۰ هزار تردد در ۴ روز ابتدایی ۱۴۰۳ ثبت شد| تداوم پایش و نظارت بر امکان گردشگری منطقه آزاد اروند
مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در گفتگو با بازار:

۶۰۰ هزار تردد در ۴ روز ابتدایی ۱۴۰۳ ثبت شد| تداوم پایش و نظارت بر امکان گردشگری منطقه آزاد اروند

آبادان- مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، از ثبت ۶۰۰ هزار تردد مسافران از ابتدای تعطیلات تا روز چهارم فروردین به شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر خبر داد.

امیر هوشنگ بابامرادی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مدیریت توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در نظر داشت تا از طریق رویدادهای مختلف فرهنگی، ظرفیت‌ های توریستی منطقه آزاد اروند را در سطح کشور و عرصه بین‌الملل، معرفی نمایند.

وی با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، بیان کرد: پیش‌ بینی می‌ شد که هموطنان ما در سراسر کشور که از طریق نمایشگاه‌ های تهران و شب گردشگری اروند، با این منطقه آشنا شده‌ اند، از این پتانسیل استقبال کنند.

مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اذعان تورگردانان در سراسر کشور بر جذابیت این منطقه و تلاش برای معرفی آن به گردشگران، توضیح داد: بنا داریم تا پس از خاتمه نوروز و ماه مبارک رمضان با همکاری انجمن تورگردانان کشور، تور اینفو را برای تورگردانان معتبر کشور برنامه‌ریزی و برگزار کنیم تا عاملی برای ورود و حضور گردشگران بیشتر در منطقه آزاد اروند باشد.

بابامرادی با اشاره به پتانسیل‌ های منحصر به منطقه همچون رودخانه‌ها، پهنه‌های میراثی، یادمان‌ های شهدا، آیین، سنن و آداب بوم و اقلیم منطقه خاطرنشان کرد: بر اساس آمار به ثبت رسیده از ابتدای تعطیلات نوروز تا چهارم فروردین‌ ماه، بالغ بر ۶۰۰ هزار تردد در مبادی ورودی منطقه آزاد اروند (آبادان، خرمشهر و مینوشهر) به ثبت رسیده که با توجه به وجود ظرفیت هتلینگ و اماکن اسکان نوروزی و ایجاد فضاهایی که در این خصوص در نظر گرفته شده، عدد ثبت شده در این خصوص بالغ بر ۶۰ هزار نفر اسکان بوده است و سایر مسافران از سایر فضاهای شهری، اماکن اسکان عمومی و یا شخصی بهره برده‌ اند.

وی به استقبال خوب میهمانان و مسافران از تفریحات آبی اشاره کرد و گفت: بازارهای منطقه در این ایام مملو از جمعیت بوده و مورد استقبال مسافران و گردشگران قرار گرفته و موجب ایجاد ترافیک خودرویی و انسانی فراوانی در ساعات بعد از ظهر تا شب شده است. همچنین اماکن تاریخی و فرهنگی منطقه آزاد اروند نیز دیگر اماکنی بودند که با اقبال عمومی مواجه شده‌ اند و آمار بسیار خوبی از گردشگری منطقه را به خود اختصاص دادند که اعداد و ارقام آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه یادمان‌های شهدا، یکی از نقاط بارز در حیطه گردشگری مقاومت به شمار می رود که همه ساله میزبان صدها هزار زائر از نقاط مختلف کشور است، اظهار کرد: این اماکن در ایام نوروز نیز، مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران بودند؛ در این ایام شاهد ازدحام بسیاری در یادمان‌ های شهدای منطقه بودیم و سازمان منطقه آزاد اروند نیز با همت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، برنامه‌های مطلوبی در راستای بهره‌ گیری بهینه مسافران از این اماکن برنامه‌ ریزی کرد.

مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، با اشاره به برگزاری جشن‌ های نوروزی در سطح شهرهای آبادان و خرمشهر، یادآور شد: در کنار این جشن‌ ها، غرفه‌های فرهنگی و سیاه‌ چادرهای بوم منطقه در راستای معرفی و برطرف کردن نیازهای فرهنگی همراه با سرو افطار ساده برای بازدیدکنندگان برپا شد که این قبیل برنامه‌ های شاد و مفرح تا پیش از شب‌ های پُر فیض قدر تداوم خواهد یافت.

بابامرادی با اشاره به برپایی غرفه‌های عرضه و ارائه صنایع دستی و خوراک بومی منطقه در محل برگزاری جشن‌های نوروزی در ساعات پس از افطار، خاطرنشان کرد: در خلال فرآیند اجرای برنامه‌ های نوروزی، پایش و نظارت روزانه نیز از اقدامات و اماکن گردشگری منطقه آزاد اروند و اماکن خدمات دهنده به مسافران نوروزی به‌ صورت روزانه شکل می‌ گیرد و این نظارت‌ ها تا پایان نوروز و پس از تعطیلات نیز تداوم خواهد یافت.

کد خبر: ۲۷۹٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha