۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
نتیجه آخرین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی و عملکرد این اوراق در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

نتیجه آخرین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی و عملکرد این اوراق در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

نتیجه سی و سومین (آخرین) مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش بازار، طبق اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی و وفق ماده ۵ و ۷ شیوه‌نامه اجرایی عرضه اولیه و معاملات ثانویه اوراق بهادار دولتی مبنی بر پذیره‌نویسی اوراق، عرضه باقیمانده اوراق به همه متقاضیان (فعال در بازار پول و سرمایه) از طریق همه کارگزاران موجود در بازار سرمایه، در روز چهارشنبه ۲۳ اسفند، شنبه ۲۶ اسفند و یکشنبه ۲۷ اسفند و صرفاً به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در روز دوشنبه مورخ ۲۸ اسفند عرضه تدریجی شد.

در سال ۱۴۰۲، حراج اولیه اوراق مالی اسلامی توسط دولت (وزارت امور اقتصادی و دارایی) از ۱۰ مردادماه آغاز و تا پایان سال با برگزاری ۳۳ مرحله حراج هفتگی در ۲۸ اسفندماه پایان یافت.

طی حراج‌های برگزار شده در سال ۱۴۰۲، سرمایه‌گذاران در مجموع ۱۶۱۰.۸ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی (مرابحه عام) خریداری کردند که در مقایسه با عملکرد سال گذشته (۱۱۹۵.۶ هزار میلیارد ریال) ۳۴.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین طی حراج‌های اولیه برگزار شده در سال ۱۴۰۲، سهم مشارکت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی از خرید اوراق مالی اسلامی (صرفاً از کارگزاری بانک مرکزی)، ۲۱.۲ درصد و سهم مشارکت صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، شرکت‌های بیمه، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی و سایر سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی (از کارگزاری بانک مرکزی و سایر شرکت‌های کارگزاری - بانک‌ها صرفاً از سایر شرکت‌های کارگزاری) حدود ۷۸.۸ درصد بود.

حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳ مطابق با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و تعیین سقف انتشار اوراق مالی اسلامی و همچنین تصویب آیین‌نامه اجرایی مربوط به آن خواهد بود.

کد خبر: ۲۷۹٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha