۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸
انجام ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تردد دریایی در ۱۰ روز نخست تعطیلات

انجام ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تردد دریایی در ۱۰ روز نخست تعطیلات

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر در نوروز ۱۴۰۳، از انجام ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تردد مسافری و گردشگری دریایی در سواحل جنوبی و شمالی کشور طی ۱۰ روز نخست طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳، خبر داد.

به گزارش بازار، الله‌مراد عفیفی‌پور با بیان اینکه تا صبح روز یکشنبه پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، معادل ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تردد مسافری دریایی و گردشگری دریایی در سواحل جنوب و شمال کشور انجام شده است، اظهار داشت: در همین مدت، ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو بین بندر پهل به بندر بافت در جزیره قشم و بنادر چارک و آفتاب به جزیره کیش، جابه‌جا شده است.

وی افزود: همچنین در مدت مذکور، ۱۴ هزار تردد شناور مسافری صورت‌گرفته که مسافران متقاضی با سفر دریایی به جزایر کیش، قشم، هرمز، لارک و هنگام، رفته‌اند و هم اکنون این فعالیت‌ها ادامه دارد.

سخنگوی سازمان بنادر و دریانوردی در طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه ایام نوروز ۱۴۰۳ با درخواست از مردم به منظور توجه جدی به هشدارهای هواشناسی در چند روز آینده، گفت: گزارش‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز تا روز جمعه- دهم فروردین‌ماه- شرایط نامساعد جوی به‌ویژه در استان‌های جنوبی حاکم خواهد بود و به همین دلیل امکان تردد دریایی در مبادی و مقاصد سفرهای دریایی و در نقاط گردشگری دریایی و همچنین تردد شناورهای حمل خودرو، امکان‌پذیر نیست.

عفیفی‌پور ادامه داد: از مردم‌ خواهش می‌کنیم به هشدارها و اطلاعیه‌های صادر شده توجه و از حضور در بنادر مسافری و بنادر حمل خودرو، خودداری کنند.

وی اعلام کرد: مسافران دریایی می‌توانند از هر کجای استان‌های ساحلی در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی با شماره چهار رقمی ۱۵۵۰ جهت اعلام اضطرار دریایی و بدون نیاز به گرفتن کد پیش‌شماره به‌راحتی و به طور مستقیم با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی جهت ارائه گزارش حادثه و درخواست کمک تماس حاصل کنند.

کد خبر: ۲۷۹٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha